Laat objectief en innovatief onderzoek doen op het gebied van digital analytics en e-commerce.
Kennis delen? Of heeft u een uitdagende en leerzame praktijkopdracht?
Lees verder
Door data te vertalen naar heldere inzichten helpen we bedrijven betere marketingbeslissingen te nemen. Opdrachten variëren van ruwe dataverzameling tot compleet (advies)rapport.
*voor het verzamelen, analyseren en visualiseren van data
Inkomsten uit onderzoeksprojecten investeren wij in nieuwe onderzoeks- en onderwijsmethoden en innovatieve onderzoekstools. De focus ligt dan ook op de ontwikkeling van nieuwe praktijkkennis voor MKB-segment en brancheorganisaties (met name de retailsector) én het terugbrengen van deze kennis in het onderwijs.
Inkomsten uit onderzoeksprojecten investeren wij in nieuwe onderzoeks- en onderwijsmethoden en innovatieve onderzoekstools. De focus ligt dan ook op de ontwikkeling van nieuwe praktijkkennis voor MKB-segment en brancheorganisaties (met name retailsector) én het terugbrengen van deze kennis in het onderwijs.
Met onze talenten kunnen wij zowel kleine als grote onderzoeksprojecten uitvoeren. Onze ervaren, vaak zelfs gepromoveerde onderzoekers, hebben veel kennis over (big) data, analytics en e-commerce. Maar ook gedreven HBO- en masterstudenten kunnen onder begeleiding van onze onderzoekers, uitdagende praktijkopdrachten uitvoeren.
Het Centre for Market Insights is al sinds 2016 betrokken bij de totstandkoming van de Twinkle100, het onderzoek naar de grootste online retailers in Nederland. Het CMI verraste me met zijn gedegen onderzoeksaanpak, zijn gedrevenheid en zijn passie voor het in kaart brengen van de retailsector. De combinatie van deskundige onderzoekers, goede tooling en handwerk door studenten maakt het CMI een waardevolle onderzoekspartner. Door het opbouwen van historische data en het gebruik van de juiste methoden zijn de resultaten de afgelopen jaren steeds nauwkeuriger geworden. Een bijkomend voordeel (mede door de gedeeltelijke inzet van studenten) is dat het CMI een schappelijke beloning voor zijn diensten vraagt. Ten slotte heeft en biedt het CMI oneindige inspiratie voor nieuwe onderzoeksmogelijkheden.
Bij INretail en DNWS helpen we retailers & winkelgebieden in de praktijk, maar willen we ook meer fundamentele kennis ontwikkelen over wat er in winkelgebieden aan de hand is. Het CMI is goed in staat om dit wetenschappelijke stuk op te pakken en de resultaten te vertalen naar praktische inzichten, tools en voorbeelden, die begrijpelijk en direct toepasbaar zijn voor onze achterban. Deze samenwerking op het snijvlak van praktijk en fundamenteel onderzoek is voor ons heel waardevol. Daarbij werk je bij het CMI ook gewoon met een heel leuk team. De relatie is goed, je weet wat je aan elkaar hebt en bouwt op deze manier een mooi netwerk met elkaar op.
Je legt een (markt)onderzoek of digital analytics vraagstuk bij ons neer. De opdracht kan o.a. gaan om het verzamelen, verrijken of analyseren van (big)data, maar ook over advies voor een onderzoeksopzet, datavisualisatie of het vertalen van data naar concrete (marketing)stappen.
We plannen een vrijblijvend gesprek in om jouw wensen & behoeften te inventariseren. Afhankelijk van de complexiteit van de onderzoeksopdracht adviseren we hoe je de opdracht het beste kan aanpakken. Is er voor de opdracht een ervaren onderzoeker nodig of biedt een bachelor- of masterstudent ook uitkomst (of allebei)? Studenten staan altijd onder begeleiding van een (ervaren) onderzoeker.
Op basis van de gekozen strategie werken we een offerte uit met de verwachte kosten voor de opdracht. Wij werken met niet-commerciële tarieven en zien het als een samenwerking om nieuwe praktijkkennis te ontwikkelen. We zijn daarom transparant in het aantal uren dat we verwachten te gaan maken en investeren zelf ook in de projecturen.
Na akkoord op de offerte gaan we voor je aan de slag en maken we een plan van aanpak. De opdracht wordt altijd begeleid door een van onze onderzoekers en een project manager zorgt er samen met de onderzoeker voor dat er een realistische planning komt om de resultaten binnen gewenste tijd en budget op te leveren.
Door het delen van kennis help je niet alleen het onderwijs, maar kan je ook nieuwe talenten spotten voor jouw organisatie en kunnen studenten naar oplossingen zoeken voor uitdagingen binnen jouw bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan:
Interesse of een ander idee?
Op de E-commerce Poort van Thuiswinkel.org van donderdag 11 mei gaven Sjoukje Goldman, (Hoofddocent Sustainable...
Happy Earth Day! Of nouja, happy? Zo blij is onze planeet niet. Juist dáarom wordt op...
ChatGPT heeft in korte tijd de manier waarop we informatie zoeken, content creëren en data...
Het is te verwachten dat winkelpersoneel in de nabije toekomst steeds vaker samen met sociale...
Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring