Home > Publicaties > Welke impact heeft covid-19 op cross-border e-commerce?

Welke impact heeft covid-19 op cross-border e-commerce?

16 november 2020 | Bluepaper
Sjoukje Goldman

Covid-19 heeft de wereld kleiner gemaakt. Online retailers met een internationale focus, flexibele ketens en wereldwijd opererende transportpartners hebben tijdens de coronacrisis beter gepresteerd dan collega-bedrijven, aldus de expertgroep Cross-border (E-)commerce 2020 van ShoppingTomorrow, waar Sjoukje Goldman van het Centre for market insights deel van uit maakt. De groep maakte, naast een bluepaper, een reeks podcasts, waarin cross-border verkopers vertellen over de impact van de pandemie en waarin deskundigen hun licht laten schijnen over de toekomst die voor ons ligt.

Takeaways van deze bluepaper

  • COVID-19 maakt eens te meer duidelijk dat de online consument zich overal op de wereld bevindt en dat hij steeds makkelijker koopt in buitenlandse webshops.
  • Retailers die zich richten op de buitenlandse consument en die werken met flexibele ketens en sterke, wereldwijd opererende transportpartners zijn beter in staat gebleken om met de crisis om te gaan.
  • COVID-19 leidt wereldwijd tot versnelde sluitingen van fysieke winkels en groeiende investeringen in digitalisering, met als doel de online koopervaring van de nationale en internationale consument te verbeteren.

 

Bluepaper en podcasts

De bluepaper van de expertgroep Cross-border (E-)commerce 2020 is te downloaden op de site van ShoppingTomorrow via onderstaande knop. Daar vind je onder de titel ‘Wat nou crisis?!’ ook de podcasts, die in de komende weken online komen. Ze zijn tevens te beluisteren via onder andere iTunes en Spotify.

Naar bluepaper en podcasts
Sjoukje Goldman

Dr. Sjoukje Goldman is hoofddocent duurzame marketing en werkt sinds september 2014 bij de opleiding commerciële economie. 

Sjoukje doet onderzoek naar duurzame business modellen en duurzaam consumenten gedrag. Ze neemt deel aan de expertgroep “circulair shoppen in 2030” van het landelijke programma Shopping Tomorrow en van de werkgroep “circulariteit en duurzaamheid” van het Retail Innovatie Platform.

Sjoukje geeft les over duurzame marketing in de master’s Global Sustainable Business Management en Digital Driven Business. Ze is onderdeel van het ontwikkelteam van de Master Economische Transformatie en coördineert de minor De Duurzame economie: goed werk in nieuwe businessmodellen.

Reacties

Geef een reactie op deze publicatie

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
Winkelwagen0
There are no products in the cart!
0
X