Home > Publicaties > Welke duurzame businessmodellen spreken Nederlanders aan?

Welke duurzame businessmodellen spreken Nederlanders aan?

06 februari 2023 | Artikel
Sjoukje Goldman

Consumenten en bedrijven dragen de aarde en de maatschappij steeds vaker een warm (& groen) hart toe. Maar hoewel consumenten welwillend tegenover duurzame keuzes staan, blijken ze die in de praktijk niet altijd te maken. Ze zijn vaak bang dat het ‘te duur’ zal zijn. Maar wat spreekt de consument dan eigenlijk aan? Onderzoekers Sjoukje Goldman en Jesse Weltevreden van het Centre for Market Insights van de Amsterdam University of Applied Sciences deden onderzoek naar de populariteit van duurzame bedrijfsmodellen en vormen van verduurzaming onder Nederlanders. Deze inzichten helpen bedrijven gerichter keuzes te maken in hun duurzaamheidsmarketingstrategie.

Resultaten
De resultaten zijn samengevat in dit interactieve dashboard en dit artikel op Emerce geeft je een mooie samenvatting van het onderzoek: https://www.emerce.nl/research/onderzoek-welke-duurzame-bedrijfsmodellen-spreken-nederlanders-aan

Sjoukje Goldman

Dr. Sjoukje Goldman is hoofddocent duurzame marketing en werkt sinds september 2014 bij de opleiding commerciële economie. 

Sjoukje doet onderzoek naar duurzame business modellen en duurzaam consumenten gedrag. Ze neemt deel aan de expertgroep “circulair shoppen in 2030” van het landelijke programma Shopping Tomorrow en van de werkgroep “circulariteit en duurzaamheid” van het Retail Innovatie Platform.

Sjoukje geeft les over duurzame marketing in de master’s Global Sustainable Business Management en Digital Driven Business. Ze is onderdeel van het ontwikkelteam van de Master Economische Transformatie en coördineert de minor De Duurzame economie: goed werk in nieuwe businessmodellen.

Reacties

Geef een reactie op deze publicatie

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
Winkelwagen
There are no products in the cart!
0
X