Consumenten en bedrijven dragen de aarde en de maatschappij steeds vaker een warm (& groen) hart toe. Maar hoewel consumenten welwillend tegenover duurzame keuzes staan, blijken ze die in de praktijk niet altijd te maken. Ze zijn vaak bang dat het ‘te duur’ zal zijn. Maar wat spreekt de consument dan eigenlijk aan? Onderzoekers Sjoukje Goldman en Jesse Weltevreden van het Centre for Market Insights van de Amsterdam University of Applied Sciences deden onderzoek naar de populariteit van duurzame bedrijfsmodellen en vormen van verduurzaming onder Nederlanders. Deze inzichten helpen bedrijven gerichter keuzes te maken in hun duurzaamheidsmarketingstrategie.
Resultaten
De resultaten zijn samengevat in dit interactieve dashboard en dit artikel op Emerce geeft je een mooie samenvatting van het onderzoek: https://www.emerce.nl/research/onderzoek-welke-duurzame-bedrijfsmodellen-spreken-nederlanders-aan
Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring
Reacties