Home > Publicaties > Succesvol zijn in cross-border ecommerce

cross-border e-commerce

Succesvol zijn in cross-border ecommerce

07 juni 2018 | Presentatie
Sjoukje Goldman

Onze promovendus Sjoukje Goldman presenteerde zondag 27 mei haar eerste werk van haar PhD-onderzoek over Cross-Border E-commerce tijdens EMAC 2018 in Glasgow. In dit onderzoek is er gekeken naar de oorzaak van verschillen in succes in cross-border e-commerce tussen webwinkels in het MKB segment. De belangrijkste uitkomst is dat succes in cross-border e-commerce sterk afhankelijk is van de mate van oriëntatie van de webwinkel op andere landen. Kennis van de lokale markt is essentieel en heeft een positieve invloed op het inzetten van communicatiemiddelen (zoals SEO en SEA). De volledige presentatie vind je hier.

Meer weten over het onderzoek of nog tips & tricks voor Sjoukje? Neem dan contact met haar op.

Sjoukje Goldman

Sjoukje Goldman werkt sinds september 2014 als onderzoeker bij de lectoraten Digital Commerce en Emerging Technology for Business aan de Hogeschool van Amsterdam. Als promovendus is zij verbonden aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Als docent werkt ze bij de master Digital Driven Business waar ze les geeft in bedrijfsstatistiek en marketing strategie.

Sjoukje heeft een master of science in marketing. Haar expertise betreft marketing strategie, met name op het gebied van internationalisering in e-commerce (cross-border e-commerce) en duurzame marketing.

Sjoukje maakt tevens deel uit van de expertgroep Cross-border e-commerce van het landelijke onderzoeksprogramma Shopping Tomorrow.

Reacties

Geef een reactie op deze publicatie

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
X