Home > Publicaties > One week challenge – Cross-Border E-commerce

One Week Challenge

One week challenge – Cross-Border E-commerce

12 juni 2018 | Blog
Sjoukje Goldman

Blog geschreven door Suzanna de Koning – 12 juni 2018

The One Week Challenge

Voor het project cross-border e-commerce binnen de afstudeerrichting Digital Marketing hebben onze docenten van de opleiding Commerciële Economie dit jaar in het laatste blok de studenten verrast. In plaats van 7 weken schrijven aan een cross-border e-commerce strategie voor Under Armour, hebben de studenten de strategie in één week geschreven.

Programma One Week Challenge

Elke dag was er een uitgebreid programma van 09.00 uur tot 18.00 uur, met iedere dag een deadline, voor 5 dagen lang. In deze week zijn de studenten een hele week lang ondergedompeld in de wereld van cross-border e-commerce. Door het aanbieden van kennislessen, officelessen, gastcolleges, energizers, continue bezette helpdesk en een gezellige Pubquiz hebben wij de studenten verrast en uit hun comfortzone gehaald. We hebben de studenten pure focus geboden zonder afleiding of andere concurrende vakken en op vrijdag middag hebben de studenten pure trots ervaren op wat zij deze week hebben gepresteerd.

Gastcollege One Week Challenge

O.a. CMI-collega (en promovendus) Sjoukje Goldman gaf een gastcollege tijdens The One Week Challenge, aangezien dit haar expertisegebied is. Zij doet haar PhD-onderzoek naar de oorzaak van verschillen in succes in cross-border e-commerce tussen webwinkels in het MKB segment. Een mooi voorbeeld dat kennis uit onderzoek teruggebracht wordt richting onderwijs. Lees hier meer.

Een impressie van One Week Challenge

One Week ChallengeOp 9 april 2018 werd een bezoek gebracht aan opdrachtgever Under Armour, om de opdracht en One Week Challenge af te stemmen, op hun hoofdkantoor in Amsterdam in het Olympisch stadion.

De kick off van The One Week Challenge door Docent HvA Suzanna de Koning. Maandagochtend 09.00 uur, wat kunnen de studenten verwachten deze week?

One Week Challenge
Op maandag 4 juni de kick off met Dimitri Arts van Under Armour. Dimitri wordt geïnterviewd door docent HvA, Lode Broekman.
Gastcollege van Sjoukje Goldman, promovendus en docent HvA. Dinsdag 5 juni om 09.00u. The current state of Cross-border E-commerce in Europe.
Gastcollege Erwin Hammer van Noppies. Woensdag 6 juni om 09.30u. Inspirerend verhaal over de praktijk.
Dag 1, 2 en 3 kregen de studenten een Energizer aangeboden. Yoga, Boksen, Bootcamp en zelfverdediging. Door het mooie weer konden we lekker naar buiten bij de locatie HvA Fraijlemaborg.one week challenge
One week challengeDe ‘Crew’ van The One Week Challenge. De continu bezette helpdesk door HvA docenten. Van links naar rechts: Lode Broekman, Suzanne de Koning, Brendan Thesingh en Leontine van Geffen.
Op woensdag is in samenwerking met SV Marco de PubQuiz georganiseerd bij Brandstof in Amsterdam.One Week Challenge
One Week ChallengeSPSS opfriscursus door HvA Docent Marije Booij! Donderdagochtend 7 juni om 09.00 uur
Op donderdag kregen studenten de gehele dag de mogelijkheid om alle SPSS vragen te stellen aan Walter Groot Antink.One Week Challenge
One week challengeGastcollege Alvar Piepers van Paazl. Donderdagmiddag 13.00u. Gastcollege over logistiek in cross-border e-commerce.
Donderdagavond zijn de studenten en docenten nog volle bak aan het werk met elkaar @ HvA FraijlemaborgOne Week Challenge
One week challengeEindpresentatie en het winnende team. De namen van de winnaars: Merel de Jager, Lars Kerkhoff, Charlotte Scholtis, Kim Krijt en Kim Heilijgers.
Eindspeech van Dimitri Arts van Under Armour. Over wat een intensieve week het is geweest. Maar ook wat de studenten kunnen verwachten in het werkende leven. Dimitri is tevreden over alle adviezen die hij vanmiddag heeft gekregen. En vindt het een ongelofelijke prestatie wat de Digital Marketing Studenten hebben opgeleverd deze week.
Sjoukje Goldman

Dr. Sjoukje Goldman is hoofddocent duurzame marketing en werkt sinds september 2014 bij de opleiding commerciële economie. 

Sjoukje doet onderzoek naar duurzame business modellen en duurzaam consumenten gedrag. Ze neemt deel aan de expertgroep “circulair shoppen in 2030” van het landelijke programma Shopping Tomorrow en van de werkgroep “circulariteit en duurzaamheid” van het Retail Innovatie Platform.

Sjoukje geeft les over duurzame marketing in de master’s Global Sustainable Business Management en Digital Driven Business. Ze is onderdeel van het ontwikkelteam van de Master Economische Transformatie en coördineert de minor De Duurzame economie: goed werk in nieuwe businessmodellen.

Reacties

  1. Mooie opzet zeker interessant om vaker toe te passen op de HvA. Goede manier om studenten te leren focussen.

    Nanna van Ginhoven

Geef een reactie op deze publicatie

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
Winkelwagen
There are no products in the cart!
0
X