Het HvA Centre for Market Insights deed verkennend onderzoek naar het gebruik van service robots binnen organisaties. Een robot kan diverse functies vervullen, zoals het inchecken van bezoekers, het beantwoorden van vragen of het geven van een presentatie. Maar hoe wordt de robot door klanten dan met name gebruikt? Waar zetten ze de robot zoal voor in?
Over dit specifieke vraagstuk was nog niet veel bekend. Daarom deden Tibert Verhagen, Sjoukje Goldman, Salematou Diallo en Arjanne Dekker van de Hogeschool van Amsterdam onderzoek met behulp van conversiedata tussen robot en klant. Hiervoor werkten zij samen met WELBO en kregen zij beschikking tot opgeslagen conversaties die Pepper robots van 26 organisaties uit verschillende branches in Nederland met klanten/bezoekers hadden. De data is geanalyseerd en de resultaten hebben zij gebundeld in onderstaand artikel van Adformatie.
Bekijk de resultaten hier
Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring
Reacties