Home > Publicaties > De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail

De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail

27 maart 2019 | Boek
Tibert Verhagen

Er is bij retailers een duidelijke behoefte om meer kennis op te doen over de concrete mogelijkheden die innovatieve technologieën, zoals mobile loyalty apps, interactieve schermen of AR/VR applicaties hen kan bieden. Met het rapport ?De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail? dat vandaag wordt gelanceerd op het Retailagenda innovatiefestival in Roosendaal, wordt aan deze behoefte voldaan. Het is een product van Shoppingtomorrow expertgroep Innovative Retail Technology, die met dit document retailers wil inspireren en sturingsinformatie wil geven om weloverwogen keuzes te maken over de inzet van innovatieve technologie voor hun winkel.

In de eerste ShoppingTomorrow bluepaper werd het door de expertgroep ontwikkelde Store Sales Cycle Model geïntroduceerd. Dit model verschaft inzicht in de rol van diverse technologie tijdens het verkoopproces van de retailer. Het model biedt retailers en technologiepartijen een raamwerk om de inzet van technologie in kaart te brengen en te bediscussiëren. Centraal in het model staat het bedienen van de klant (customer), met daar omheen de fasen van het verkoopproces.

In dit tweede rapport wordt aan de hand van 12 concrete praktijkcases, die betrekking hebben op de verschillende fasen van het verkoopproces, bepaald wat de inzet van diverse soorten technologie de retailer concreet oplevert. Het resultaat is een rapport vol inspiratie & kennis, maar ook concrete handvatten voor retailers om gedegen keuzes te maken.

>>>>> Download het rapport hier! <<<<<<

Tibert Verhagen | Associate Professor

Dr. Tibert Verhagen studeerde Internationale Economie aan de Universiteit Utrecht. Hij promoveerde in 2003 aan de Vrije Universiteit Amsterdam op het onderwerp online koopgedrag waar hij vervolgens werkzaam was als Universitair Hoofddocent E-business. Zijn onderwijservaring omvat onder andere het opzetten en geven van onderwijs, het vormgeven en coördineren van Master specialisaties, en het begeleiden van afstudeerders en promovendi. Sinds april 2016 is hij werkzaam bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam waar hij onderzoek doet naar winkelinnovatie en digitale marketing.

Het onderzoek van Tibert richt zich op de invloed van nieuwe vormen van technologie op consumentengedrag. Zo deed hij eerder onderzoek naar webwinkels, online portals, elektronische marktplaatsen, virtuele werelden, virtuele customer service agents, activity trackers, en virtuele spiegels. Zijn onderzoek werd gepubliceerd in academische journals zoals Information & Management, European Journal of Information Systems, Computers in Human Behavior, New Media & Society, Journal of the Association for Information Systems, Journal of Computer-Mediated Communication, International Journal of Information Management, en Cyberpsychology, Behavior & Social Networking. Ook verscheen zijn werk in vakliteratuur zoals Holland Management Review, Tijdschrift voor Marketing, en AutomatiseringGids.

Naast onderzoek en onderwijs heeft Tibert ervaring in het bedrijfsleven. Zo was hij een van de oprichters van twee startups op het gebied van website analyse en advies en richtte hij tevens een webwinkel op.

HULP BIJ ONDERZOEK
Tibert is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag bij Tibert terecht: kwantitatief, social media data, website data, onderzoeksdesign, schrijven scriptie, statistiek, datacollectie, surveys, experimenten.
.
TOOLS
Tibert kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | Tableau

Reacties

Geef een reactie op deze publicatie

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
X