Home > Publicaties > Factsheet Bezorgeconomie: de effecten op mobiliteit, milieu en leefomgeving

Factsheet Bezorgeconomie: de effecten op mobiliteit, milieu en leefomgeving

07 oktober 2021 | Onderzoek
Jesse Weltevreden

Jesse Weltevreden, Lector Digital Commerce van het Centre for Market Insights van de Hogeschool van Amsterdam heeft meegewerkt aan twee factsheets over de bezorgeconomie in Nederland, voor de Tweede Kamer der Staten-Generaal.

In de 1e factsheet die via deze pagina te downloaden is beschrijven Inge Graef, Ton van Rietbergen en Jesse Weltevreden het belang van online platformen en de maatregelen die Nederland zou kunnen nemen voor een effectievere bescherming van ondernemers en consumenten die actief zijn op deze platformen.

In de 2e factsheet die hieronder te downloaden is, gaan Walther Ploos van Amstel, Hans Quak, Meike Hopman en Jesse Weltevreden in op de effecten van online winkelen voor de mobiliteit, het milieu en de leefomgeving en de aanvullende maatregelen die Nederland kan nemen voor een efficiëntere en duurzamere bezorgeconomie.

Naast deze twee factsheets waar het Centre for Market Insights aan heeft bijgedragen, hebben andere onderzoekers in het kader van de bezorgeconomie ook nog een factsheet ontwikkeld over de impact van de bezorgeconomie op de arbeidsmarkt. En is er als laatste bijdrage een introductie geschreven voor deze drie factsheets, die je hier kan downloaden.

Download hier het rapport
Jesse Weltevreden
Jesse Weltevreden is Research Director van de E-commerce Foundation, een internationale non-profit organisatie - geïnitieerd door de nationale e-commerce verenigingen en e-commerce bedrijven wereldwijd - die belangrijke feiten en onderzoek op het gebied van e-commerce levert. Jesse is ook Professor Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam. Als Research Director en manager van de onderzoeksgroep Digital Commerce coördineert hij en draagt bij aan (kwantitatieve) onderzoeksprojecten van de E-commerce Foundation. Jesse heeft veel gepubliceerd over de gevolgen van e-commerce voor het gedrag van de consument, de detailhandel, en mobiliteit, zowel nationaal als internationaal. Zijn huidige onderzoeksprojecten richten zich op crossborder e-commerce in Europa, digitale transformatie in de retail sector en zakelijke tussenkomst bij consumer-to-consumer online interacties.
HULP BIJ ONDERZOEK
Jesse is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag bij Jesse terecht: kwalitatief, kwantitatief, social media data, website data en geo data onderzoek.
TOOLS
Jesse kan helpen bij vragen over: Coosto | Qualtrics | SPSS | Tableau | CMI Catchment Area Tool | CMI Crow Flies Distance | CMI Geo Location Finder | CMI Google Places Tool | CMI Language Detection Tool | CMI Road Distance Tool | CMI Text Cleaning Tool | CMI Twitter Scraper.

Reacties

Geef een reactie op deze publicatie

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
Winkelwagen
There are no products in the cart!
0
X