Home > Publicaties > Dragen interactieve etalageschermen bij aan winkelbezoek?

Dragen interactieve etalageschermen bij aan winkelbezoek?

26 mei 2020 | Blog
Tibert Verhagen

Onderzoekers Tibert Verhagen, Anne Moes en Sewdath Ritoe delen de resultaten van een nieuw onderzoek naar de effecten van interactieve etalageschermen op het winkelbezoek. Winkels hebben passanten nodig die spontaan de winkel bezoeken, dus verleiden steeds meer winkels voorbijgangers met bijvoorbeeld digitale schermen in de etalage. Op deze schermen kan de winkelier informatie geven over prijs en assortiment (ook buiten openingstijden), of kan het scherm zo ingezet worden dat het interactie met bezoekers creëert. Dit laatste wordt nog in weinig gevallen gedaan, met name informatieverstrekking is populair.

Er is nog weinig onderzoek gedaan naar de effecten van interactieve schermen in relatie tot winkelbezoek. Dit is dan ook de reden dat het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam hier onderzoek naar doet middels verschillende experimenten in de fysieke winkel. De resultaten delen zij in deze blog op Marketingfacts.

Lees de blog hier!
Tibert Verhagen

Dr. Tibert Verhagen studeerde Internationale Economie aan de Universiteit Utrecht. Hij promoveerde in 2003 aan de Vrije Universiteit Amsterdam op het onderwerp online koopgedrag waar hij vervolgens werkzaam was als Universitair Hoofddocent E-business. Zijn onderwijservaring omvat onder andere het opzetten en geven van onderwijs, het vormgeven en coördineren van Master specialisaties, en het begeleiden van afstudeerders en promovendi. Sinds april 2016 is hij werkzaam bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam waar hij onderzoek doet naar winkelinnovatie en digitale marketing.

Het onderzoek van Tibert richt zich op de invloed van nieuwe vormen van technologie op consumentengedrag. Zo deed hij eerder onderzoek naar webwinkels, online portals, elektronische marktplaatsen, virtuele werelden, virtuele customer service agents, activity trackers, en virtuele spiegels. Zijn onderzoek werd gepubliceerd in academische journals zoals Information & Management, European Journal of Information Systems, Computers in Human Behavior, New Media & Society, Journal of the Association for Information Systems, Journal of Computer-Mediated Communication, International Journal of Information Management, en Cyberpsychology, Behavior & Social Networking. Ook verscheen zijn werk in vakliteratuur zoals Holland Management Review, Tijdschrift voor Marketing, en AutomatiseringGids.

Naast onderzoek en onderwijs heeft Tibert ervaring in het bedrijfsleven. Zo was hij een van de oprichters van twee startups op het gebied van website analyse en advies en richtte hij tevens een webwinkel op.

HULP BIJ ONDERZOEK
Tibert is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag bij Tibert terecht: kwantitatief, social media data, website data, onderzoeksdesign, schrijven scriptie, statistiek, datacollectie, surveys, experimenten.
.
TOOLS
Tibert kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | Tableau

Reacties

Geef een reactie op deze publicatie

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
X