Onderzoekers Tibert Verhagen, Anne Moes en Sewdath Ritoe delen de resultaten van een nieuw onderzoek naar de effecten van interactieve etalageschermen op het winkelbezoek. Winkels hebben passanten nodig die spontaan de winkel bezoeken, dus verleiden steeds meer winkels voorbijgangers met bijvoorbeeld digitale schermen in de etalage. Op deze schermen kan de winkelier informatie geven over prijs en assortiment (ook buiten openingstijden), of kan het scherm zo ingezet worden dat het interactie met bezoekers creëert. Dit laatste wordt nog in weinig gevallen gedaan, met name informatieverstrekking is populair.
Er is nog weinig onderzoek gedaan naar de effecten van interactieve schermen in relatie tot winkelbezoek. Dit is dan ook de reden dat het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam hier onderzoek naar doet middels verschillende experimenten in de fysieke winkel. De resultaten delen zij in deze blog op Marketingfacts.
Lees de blog hier!Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring
Reacties