Home > Publicaties > Dragen interactieve etalageschermen bij aan winkelbezoek?

Dragen interactieve etalageschermen bij aan winkelbezoek?

26 mei 2020 | Blog
Tibert Verhagen

Onderzoekers Tibert Verhagen, Anne Moes en Sewdath Ritoe delen de resultaten van een nieuw onderzoek naar de effecten van interactieve etalageschermen op het winkelbezoek. Winkels hebben passanten nodig die spontaan de winkel bezoeken, dus verleiden steeds meer winkels voorbijgangers met bijvoorbeeld digitale schermen in de etalage. Op deze schermen kan de winkelier informatie geven over prijs en assortiment (ook buiten openingstijden), of kan het scherm zo ingezet worden dat het interactie met bezoekers creëert. Dit laatste wordt nog in weinig gevallen gedaan, met name informatieverstrekking is populair.

Er is nog weinig onderzoek gedaan naar de effecten van interactieve schermen in relatie tot winkelbezoek. Dit is dan ook de reden dat het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam hier onderzoek naar doet middels verschillende experimenten in de fysieke winkel. De resultaten delen zij in deze blog op Marketingfacts.

Lees de blog hier!
Tibert Verhagen

Dr. Tibert Verhagen is sinds november 2020 werkzaam als lector Emerging Technology for Business aan de Hogeschool van Amsterdam. Vanuit zijn functie initieert en leidt hij diverse onderzoeksprojecten over de invloed van opkomende digitale technologie op het bedrijfsleven. Ook speelt hij een actieve rol bij de integratie van opkomende digitale technologie als onderwerp in het onderwijs en het beginnen en opzetten van nieuwe minoren en masteropleidingen. Hij is tevens actief als voorzitter van consortia en expertgroepen(o.a. Retail Innovation Platform, ShoppingTomorrow) waarin bedrijfsleven, brancheorganisaties, en kennisinstellingen bij elkaar komen.

Tibert studeerde Internationale Economie aan de Universiteit Utrecht en promoveerde in 2003 aan de Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Vrije Universiteit Amsterdam. Voordat hij bij de HvA kwam werken was hij werkzaam als associate professor E-business aan de VU. Daar coördineerde en doceerde hij vijftien jaar vakken op het gebied van informatiekunde, e-business, interactieve marketing, en onderzoeksmethodiek. Ook was betrokken bij het opzetten van masteronderwijs. Behalve voor de VU heeft Tibert ook onderwijs verzorgd voor de Universiteit van Amsterdam, Nyenrode Business Universiteit, en de Open Universiteit.
 
Met zijn onderzoek bedient Tibert zowel het bedrijfsleven als de academische wereld. Zijn blogartikelen verschijnen in vaktijdschriften en op landelijke online platformen. De resultaten van zijn onderzoeken presenteert hij op seminars en (landelijke) congressen. Met zijn academische publicaties bedient hij de vakgebieden informatiekunde, marketing, human-computer interaction, en computer-mediated communication. Kenmerkend voor zijn onderzoek zijn de multidisciplinaire insteek en een focus op de eindgebruiker van digitale technologie. Naast zijn onderzoek heeft Tibert ervaring opgedaan met start-ups in het bedrijfsleven. Zo was hij medeoprichter van twee start-ups op het gebied van advies en consultancy, en van een webwinkel. Dankzij dit soort initiatieven behoudt hij voeling met het werkveld.
 

HULP BIJ ONDERZOEK

Tibert is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met veel onderzoeksvragen bij hem terecht: kwantitatief, onderzoeksdesign, schrijven scriptie, statistiek, datacollectie, surveys, experimenten.
.
TOOLS
Tibert kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | Tableau

Reacties

Geef een reactie op deze publicatie

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
Winkelwagen0
There are no products in the cart!
0
X