Home > Publicaties > Cross-border e-commerce: van Nederland naar Duitsland

Cross-border e-commerce: van Nederland naar Duitsland

07 september 2020 | Blog
Sjoukje Goldman

Annabel Bak en Kristy Bruijn hebben bij het Centre for Market Insights in samenwerking met Alexander Lamprecht en onder begeleiding van Jesse Weltevreden en Sjoukje Goldman onderzoek gedaan naar de succesfactoren van Nederlandse webwinkeliers op de Duitse e-commerce markt. Annabel heeft kwalitatief onderzoek gedaan en is voor haar onderzoeksscriptie geslaagd met een X8 Kristy heeft kwantitatief onderzoek gedaan en is voor haar onderzoeksscriptie eveneens geslaagd met een 8. De resultaten uit hun onderzoeken hebben ze beschreven in een blog die gepubliceerd is op Emerce. Lees hier hun artikel:

https://www.emerce.nl/achtergrond/cross-border-e-commerce-van-nederland-naar-duitsland

Bij het Centre for Market Insights geven we studenten van de opleiding Commerciële Economie ieder half jaar de kans een onderzoeksscriptie bij ons uit te voeren. De studenten leren onder begeleiding van ervaren vaak gepromoveerde onderzoekers, de fijne kneepjes van wetenschappelijk marktonderzoek. Dit zijn over het algemeen studenten met ambities om door te studeren, waardoor ze hun nieuwe onderzoek skills direct kunnen toepassen in hun (universitaire) vervolgopleiding. Deze onderzoeken leveren belangrijke inzichten op voor de retailsector en aanverwante sectoren.

 

Lees de blog hier
Sjoukje Goldman

Sjoukje Goldman werkt sinds september 2014 als onderzoeker bij de lectoraten Digital Commerce en Emerging Technology for Business aan de Hogeschool van Amsterdam. Als promovendus is zij verbonden aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Als docent werkt ze bij de master Digital Driven Business waar ze les geeft in bedrijfsstatistiek en marketing strategie.

Sjoukje heeft een master of science in marketing. Haar expertise betreft marketing strategie, met name op het gebied van internationalisering in e-commerce (cross-border e-commerce) en duurzame marketing.

Sjoukje maakt tevens deel uit van de expertgroep Cross-border e-commerce van het landelijke onderzoeksprogramma Shopping Tomorrow.

Reacties

Geef een reactie op deze publicatie

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
X