Home > Publicaties > CROSS-BORDER E-COMMERCE IN SCANDINAVIE: UITDAGINGEN & KANSEN

CROSS-BORDER E-COMMERCE IN SCANDINAVIE: UITDAGINGEN & KANSEN

07 december 2021 | Blog
Sjoukje Goldman

Anne Gommers heeft bij het Centre for Market Insights onder begeleiding van Sjoukje Goldman en Sara Lone onderzoek gedaan naar de uitdagingen en kansen voor webwinkeliers op de Scandinavische e-commerce markt. Anne heeft ongeveer 250 websites van e-retailers in de landen Finland, Denemarken, Zweden, IJsland en Noorwegen geanalyseerd om inzicht te krijgen in de belangrijkste websitekenmerken per land. De resultaten van deze analyse zijn geëvalueerd en vergeleken met interviews met experts en bestaande literatuur. De meest opmerkelijke uitkomsten zijn samengevat in zes belangrijke conclusies welke beschreven zijn in een blog die gepubliceerd is op de online portal van het cross-border magazine. Lees hier het artikel:
https://cross-border-magazine.com/cross-border-e-commerce-in-scandinavia/

Bij het Centre for Market Insights geven we studenten van de opleiding Commerciële Economie ieder half jaar de kans een onderzoeksscriptie bij ons uit te voeren. De studenten leren onder begeleiding van ervaren vaak gepromoveerde onderzoekers, de fijne kneepjes van wetenschappelijk marktonderzoek. Dit zijn over het algemeen studenten met ambities om door te studeren, waardoor ze hun nieuwe onderzoek skills direct kunnen toepassen in hun (universitaire) vervolgopleiding. Deze onderzoeken leveren belangrijke inzichten op voor de retailsector en aanverwante sectoren.

Lees hier het artikel
Sjoukje Goldman

Dr. Sjoukje Goldman is hoofddocent duurzame marketing en werkt sinds september 2014 bij de opleiding commerciële economie. 

Sjoukje doet onderzoek naar duurzame business modellen en duurzaam consumenten gedrag. Ze neemt deel aan de expertgroep “circulair shoppen in 2030” van het landelijke programma Shopping Tomorrow en van de werkgroep “circulariteit en duurzaamheid” van het Retail Innovatie Platform.

Sjoukje geeft les over duurzame marketing in de master’s Global Sustainable Business Management en Digital Driven Business. Ze is onderdeel van het ontwikkelteam van de Master Economische Transformatie en coördineert de minor De Duurzame economie: goed werk in nieuwe businessmodellen.

Reacties

Geef een reactie op deze publicatie

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
Winkelwagen
There are no products in the cart!
0
X