In vrijwel alle Nederlandse binnensteden zijn lokale stakeholders gezamenlijk actief om meer consumenten te trekken en de verblijfswaarde van het winkelgebied te verhogen. De manier waarop kan nogal variëren, van bijvoorbeeld een ruimtelijke of juridische tot een beleidsmatige of financiële aanpak. Maar iedereen worstelt daarbij met de vraag welke aanpak en plannen daadwerkelijk rendement op leveren op de korte of lange termijn.
De Expertgroep Future Retail City Centre van Shopping Tomorrow heeft dit vraagstuk opgepakt en is een onderzoek gestart. Het resultaat wordt samengevat in deze praktische bluepaper met goede en minder geslaagde praktijkvoorbeelden uit binnen-en buitenland die steden kunnen helpen weloverwogen keuzes te maken uit het brede scala van mogelijkheden.
Vanwege de internationale samenwerking binnen dit project en de grote interesse is er in samenwerking met Gary Warnaby van Institute of Place Management en Shopping Tomorrow deze bluepaper nu naast het Nederlandse bluepaper ook in het Engels te downloaden.
Download de Nederlandse bluepaper hier!
Download de Engelse bluepaper hier!
Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring
Reacties