Home > Publicaties > Hoe 4 technologieën bijdragen aan winkelbezoek

Retailution Symposium 2018

Hoe 4 technologieën bijdragen aan winkelbezoek

16 november 2020 | Blog
Tibert Verhagen

Onderzoekers Tibert Verhagen, Jesse Weltevreden en Anne Moes hebben onderzoek gedaan naar de bijdrage van (vier) technologieën aan winkelbezoek.  Ze hebben een vergelijking gemaakt tussen een mobiel spaarprogramma, een interactief etalage-scherm, locatiespecifieke berichten en augmented vitrine reality. De resultaten hebben zij gebundeld in een column op Marketingtribune.

Consumenten bestellen tegenwoordig (in de corona-tijd) steeds makkelijker en liever online dan dat ze een winkelgebied fysiek bezoeken. Toch willen de winkeliers natuurlijk graag bezoekers naar hun winkel trekken, maar hoe? Een onderzoek onder ruim 2000 consumenten met betrekking tot bovengenoemde technologieën heeft meer inzicht gegeven in de invloed van die technologieën op winkelbezoek. Hiermee trachten de onderzoekers de winkeliers te kunnen helpen om het winkelbezoek te verhogen.

In de blog die op Marketingtribune is gepubliceerd zijn de resultaten en conclusies gebundeld van het onderzoek.  Ook zijn er per technologie aandachtspunten voor winkeliers geformuleerd die hen kunnen helpen om het winkelbezoek met technologie te verhogen.

Lees hier de blog
Tibert Verhagen

Dr. Tibert Verhagen studeerde Internationale Economie aan de Universiteit Utrecht. Hij promoveerde in 2003 aan de Vrije Universiteit Amsterdam op het onderwerp online koopgedrag waar hij vervolgens werkzaam was als Universitair Hoofddocent E-business. Zijn onderwijservaring omvat onder andere het opzetten en geven van onderwijs, het vormgeven en coördineren van Master specialisaties, en het begeleiden van afstudeerders en promovendi. Sinds april 2016 is hij werkzaam bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam waar hij onderzoek doet naar winkelinnovatie en digitale marketing.

Het onderzoek van Tibert richt zich op de invloed van nieuwe vormen van technologie op consumentengedrag. Zo deed hij eerder onderzoek naar webwinkels, online portals, elektronische marktplaatsen, virtuele werelden, virtuele customer service agents, activity trackers, en virtuele spiegels. Zijn onderzoek werd gepubliceerd in academische journals zoals Information & Management, European Journal of Information Systems, Computers in Human Behavior, New Media & Society, Journal of the Association for Information Systems, Journal of Computer-Mediated Communication, International Journal of Information Management, en Cyberpsychology, Behavior & Social Networking. Ook verscheen zijn werk in vakliteratuur zoals Holland Management Review, Tijdschrift voor Marketing, en AutomatiseringGids.

Naast onderzoek en onderwijs heeft Tibert ervaring in het bedrijfsleven. Zo was hij een van de oprichters van twee startups op het gebied van website analyse en advies en richtte hij tevens een webwinkel op.

HULP BIJ ONDERZOEK
Tibert is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag bij Tibert terecht: kwantitatief, social media data, website data, onderzoeksdesign, schrijven scriptie, statistiek, datacollectie, surveys, experimenten.
.
TOOLS
Tibert kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | Tableau

Reacties

Geef een reactie op deze publicatie

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
X