Onderzoekers Tibert Verhagen, Jesse Weltevreden en Anne Moes hebben onderzoek gedaan naar de bijdrage van (vier) technologieën aan winkelbezoek. Ze hebben een vergelijking gemaakt tussen een mobiel spaarprogramma, een interactief etalage-scherm, locatiespecifieke berichten en augmented vitrine reality. De resultaten hebben zij gebundeld in een column op Marketingtribune.
Consumenten bestellen tegenwoordig (in de corona-tijd) steeds makkelijker en liever online dan dat ze een winkelgebied fysiek bezoeken. Toch willen de winkeliers natuurlijk graag bezoekers naar hun winkel trekken, maar hoe? Een onderzoek onder ruim 2000 consumenten met betrekking tot bovengenoemde technologieën heeft meer inzicht gegeven in de invloed van die technologieën op winkelbezoek. Hiermee trachten de onderzoekers de winkeliers te kunnen helpen om het winkelbezoek te verhogen.
In de blog die op Marketingtribune is gepubliceerd zijn de resultaten en conclusies gebundeld van het onderzoek. Ook zijn er per technologie aandachtspunten voor winkeliers geformuleerd die hen kunnen helpen om het winkelbezoek met technologie te verhogen.
Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring
Reacties