Innovatieve retailoplossingen in fysieke winkel

Mayke Steeman | 29 oktober 2019 | Presentatie
Door online concurrentie en het veranderende consumentengedrag worden retailers uitgedaagd om moeilijke tijden door te komen. Tegelijkertijd groeit het aanbod van innovatieve "retailoplossin...

Home > Puclicaties

Publicaties

ChatGPT heeft in korte tijd de manier waarop we informatie zoeken, content creëren en data analyseren ingrijpend veranderd. Laten...
Jesse Weltevreden 11 mei 2023 | Blog
Het is te verwachten dat winkelpersoneel in de nabije toekomst steeds vaker samen met sociale robots de klant gaat bedienen. Het m...
Tibert Verhagen 09 februari 2023 | Blog
Consumenten en bedrijven dragen de aarde en de maatschappij steeds vaker een warm (& groen) hart toe. Maar hoewel consumenten ...
Sjoukje Goldman 06 februari 2023 | Artikel
De winkelstraat als wereld: samenwerken aan een toekomstbestendig evenwicht van Amsterdamse consumptieruimten. Dit rapport geeft e...
Iris Hagemans 30 mei 2022 | Rapportage
Wat doen webwinkels vandaag de dag op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen? In hoeverre communiceren ze over die ...
Jesse Weltevreden 25 maart 2022 | Blog
Luister nu naar de podcastserie ECOmerce van bol.com: een zesdelige serie waar met onafhankelijke experts en wetenschappers uit de...
Jesse Weltevreden 22 december 2021 | podcast
Anne Gommers heeft bij het Centre for Market Insights onder begeleiding van Sjoukje Goldman en Sara Lone onderzoek gedaan naar de...
Sjoukje Goldman 07 december 2021 | Blog
Mede door de groei van online winkelen, staat de omzet van veel fysieke winkels al langere tijd onder druk. Het afgelopen jaar heb...
Daphne Hagen 30 november 2021 | Onderzoek
Binnen het onderzoeksproject Exploring Corporate Reputation from online reviews, onder leiding van Rob Loke, Assistant Professor D...
Rob Loke 22 oktober 2021 | Artikel
Jesse Weltevreden, Lector Digital Commerce van het Centre for Market Insights van de Hogeschool van Amsterdam heeft meegewerkt aan...
Jesse Weltevreden 07 oktober 2021 | Onderzoek
Jesse Weltevreden, Lector Digital Commerce van het Centre for Market Insights van de Hogeschool van Amsterdam heeft meegewerkt aan...
Jesse Weltevreden 07 oktober 2021 | Onderzoek
Nu in Europa de pandemie langzaam afneemt worden de economische gevolgen zichtbaar. Online winkelen is in veel landen toegenomen...
Sjoukje Goldman 06 oktober 2021 | Blog
"Door toenemend toerisme verandert het winkel- en horeca aanbod in de Amsterdamse binnenstad steeds meer in een monocultuur van ...
Iris Hagemans 20 juli 2021 | Onderzoek
In vrijwel elke binnenstad werken partijen samen aan het toekomstbestendig maken van het winkelgebied. Bijvoorbeeld via de plaatse...
Anne Risselada 01 juli 2021 | Onderzoek
Door online concurrentie en veranderend consumentengedrag dalen het aantal winkelbezoekers en de omzet bij veel MKB-winkeliers al ...
Tibert Verhagen 30 maart 2021 | Onderzoek
Als je CO2 wilt besparen, kun je beter online bestellen dan naar een fysieke winkel gaan. Als je fysiek gaat winkelen, stoot je na...
Jesse Weltevreden 29 maart 2021 | Blog
Consumenten hebben vandaag de dag legio mogelijkheden om producten te kopen. Vrijwel elk product kan zowel fysiek als online gekoc...
Jesse Weltevreden 20 maart 2021 | Onderzoek
Meer dan de helft (54%) van alle nieuwe online productaankopen wordt via marktplaatsen gedaan. Dit betekent dat minder dan de helf...
Jesse Weltevreden 18 maart 2021 | Onderzoek
Consumenten gebruiken verschillende mogelijkheden om producten te kopen: fysiek en online winkelen, ophalen en thuis laten bezorge...
Jesse Weltevreden 11 maart 2021 | Onderzoek
Hier delen wij het laatste rapport van het International Trade Centre en de Hogeschool van Amsterdam over online marktplaatsen in ...
Jesse Weltevreden 19 januari 2021 | Onderzoek
In dit magazine nemen Iris Hagemans en Patricia van Hemert de lezer mee in een artikel over de lokale samenwerking als aanjager vo...
Iris Hagemans 22 november 2020 | Artikel
Covid-19 heeft de wereld kleiner gemaakt. Online retailers met een internationale focus, flexibele ketens en wereldwijd opererende...
Sjoukje Goldman 16 november 2020 | Bluepaper
Tibert Verhagen, Jesse Weltevreden (als voorzitters) en Mayke Steeman (als project manager) van het Centre for Market Insights van...
Tibert Verhagen 16 november 2020 | Bluepaper
Onderzoekers Tibert Verhagen, Jesse Weltevreden en Anne Moes hebben onderzoek gedaan naar de bijdrage van (vier) technologieë...
Tibert Verhagen 16 november 2020 | Blog
Het eerste artikel van promovendus Sjoukje Goldman is gepubliceerd in het Small International Business Journal. Dit is de eerste v...
Sjoukje Goldman 12 november 2020 | Artikel
Het HvA Centre for Market Insights deed verkennend onderzoek naar het gebruik van service robots binnen organisaties. Een robot ka...
Tibert Verhagen 22 september 2020 | Artikel
Het aanschaffen van een interactief scherm voor in de winkeletalage is één ding, maar hoe haal je als retailer het meeste uit de...
Tibert Verhagen 11 september 2020 | Blog
Annabel Bak en Kristy Bruijn hebben bij het Centre for Market Insights in samenwerking met Alexander Lamprecht en onder begeleidin...
Sjoukje Goldman 07 september 2020 | Blog
MarketingTribune heeft een blogartikel over service robots in de winkel gepubliceerd dat onderzoeker Tibert Verhagen van het HvA C...
Tibert Verhagen 20 juli 2020 | Blog
Het winkelgebied in en rond de Javastraat in Amsterdam heeft de afgelopen decennia meerdere transformaties doorgemaakt. Deze ontwi...
Iris Hagemans 10 juli 2020 | Blog
Via living labs, expertgroepen en onderzoeksprojecten is er veel kennis beschikbaar over de mogelijkheden die innovatieve winkelte...
Tibert Verhagen 05 juni 2020 | Bluepaper
Onderzoekers Tibert Verhagen, Anne Moes en Sewdath Ritoe delen de resultaten van een nieuw onderzoek naar de effecten van interact...
Tibert Verhagen 26 mei 2020 | Blog
Winkeliers gebruiken steeds vaker innovatieve oplossingen om klanten te verleiden om naar hun winkel te komen. Eén van deze oplos...
Tibert Verhagen 22 mei 2020 | Blog
In cross-border e-commerce krijgen e-retailers in toenemende mate te maken met concurrenten in de landen waarin ze actief zijn, ma...
Sjoukje Goldman 22 april 2020 | Blog
In opdracht van Twinkle hebben onze onderzoekers Jesse Weltevreden (lector), Esther Mooiman en Selmar Meents, vanuit het Centre fo...
Jesse Weltevreden 21 februari 2020 | Bluepaper
Deze rapportage bevat de resultaten van het onderzoek ‘5 jaar Bedrijveninvesteringszone in Nederland’, uitgevoerd door de Hoge...
Anne Risselada 04 december 2019 | Rapportage
In 2009 werd de experimentenwet BIZ ingevoerd. Deze is per 1 januari 2015 omgezet in een permanente wet. De BIZ-wet bestaat nu dus...
Anne Risselada 04 december 2019 | Blog
Online verkopen voor retailers en merken anno 2019 Op het eerste Twinkle Marketplaces event op 29 oktober kwamen onderzoekers, ...
19 november 2019 | Blog
Door online concurrentie en het veranderende consumentengedrag worden retailers uitgedaagd om moeilijke tijden door te komen. Tege...
Mayke Steeman 29 oktober 2019 | Presentatie
Leerpunten van collectief Knowledge Mile Amsterdam Wanneer ondernemers in een straat of buurt besluiten samen te werken, kan dat ...
Iris Hagemans 26 juni 2019 | Blog
Jeroen Kastermans heeft namens het Store Innovation Lab (een onderdeel van het Centre for Market Insights) het afgelopen half jaar...
Tibert Verhagen 11 april 2019 | Onderzoek
Het Centre for Market Insights heeft een bijdrage geleverd aan het boekje 'Succesvol Innoveren in winkel en winkelgebieden' van de...
01 april 2019 | Boek
Er is bij retailers een duidelijke behoefte om meer kennis op te doen over de concrete mogelijkheden die innovatieve technologieë...
Tibert Verhagen 27 maart 2019 | Boek
Op 8 november 2018 was de tweede editie van HvA Digiteers. Een evenement waarop vierdejaars studenten Digital Marketing van de opl...
Leontine van Geffen 21 januari 2019 | Blog
In november was ik aanwezig bij het HvA Urban Management congres bij Mediamatic in Amsterdam. Centraal stond o.a. de vraag wat 'co...
Daphne Hagen 16 januari 2019 | Blog
ë Op het Savant eCommerce Amsterdam event, dat ik eerder dit jaar mocht voorzitten, hoorde ik van interessante sprekers hoe we...
Jesse Weltevreden 19 december 2018 | Blog
Een webwinkel starten is niet heel ingewikkeld, voor een paar tientjes per maand heb je al een professionele webshop. Maar om je b...
Jesse Weltevreden 10 december 2018 | Artikel
In het boek 'Technologie redt de winkel?!' wordt een selectie van het onderzoek besproken dat is uitgevoerd binnen het Store Innov...
Tibert Verhagen 27 november 2018 | Blog
Hoe kunnen winkelgebieden succesvol digitale marketingactiviteiten inzetten? Onze praktische toolkit digitale marketing voor winke...
Anne Risselada 21 september 2018 | Blog
Op donderdag 6 september 2018 presenteerde onze promovendus Sjoukje Goldman een combinatie van onderzoeksresultaten over strategie...
Sjoukje Goldman 13 september 2018 | Presentatie
Vandaag op het Retailagenda Zomercongres is de nieuwe publicatie: 'Samenwerken aan succesvolle winkelgebieden' gepresenteerd. Dit ...
Anne Risselada 03 september 2018 | Onderzoek
Onze collega Frederik Situmeang presenteerde onlangs op de Annual Meeting van de Academy of Management in Chicago, zijn onderzoek ...
Frederik Situmeang 15 augustus 2018 | Artikel
In juni 2018 was alweer de tiende editie van het Digital Elite Camp, georganiseerd door ConversionXL en Dreamgrow. Een driedaags e...
Leontine van Geffen 02 augustus 2018 | Blog
Hoewel rapportages nog steeds populair zijn, heb je tegenwoordig tal van andere mogelijkheden voor datavisualisatie en het present...
Danielle de Boer 12 juni 2018 | Blog
Blog geschreven door Suzanna de Koning - 12 juni 2018 The One Week Challenge Voor het project cross-border e-commerce binnen d...
Sjoukje Goldman 12 juni 2018 | Blog
Onze promovendus Sjoukje Goldman presenteerde zondag 27 mei haar eerste werk van haar PhD-onderzoek over Cross-Border E-commerce t...
Sjoukje Goldman 07 juni 2018 | Presentatie
Naast het gebruik van online kanalen, ondernemen collectieven ook andere marketingactiviteiten om meer bezoekers te trekken. Welke...
Mayke Steeman 03 mei 2018 | Infographic
Sluit het marketingaanbod van de partijen die samenwerken in winkelgebieden wel aan op de doelgroep? In hoeverre verschillen de we...
Daphne Hagen 03 mei 2018 | Infographic
Collectieven maken vaak gebruik van online kanalen voor de marketing van het winkelgebied. Maar hoe realiseer je meer interactie m...
Jesse Weltevreden 03 mei 2018 | Infographic
Ondernemerscollectieven in winkelgebieden proberen oplossingen te vinden voor het wegblijven van consumenten in hun winkelgebied. ...
Anne Risselada 03 mei 2018 | Onderzoek
In vrijwel alle Nederlandse binnensteden zijn lokale stakeholders gezamenlijk actief om meer consumenten te trekken en de verb...
Anne Risselada 26 april 2018 | Bluepaper
De Hogeschool van Amsterdam deed onderzoek naar het ecosysteem voor ondernemers van de 'Área Metropolitana do Porto', oftewel de ...
Daniëlle de Boer 26 april 2018 | Onderzoek
Collectieven zetten (online) marketing in om meer bezoekers te trekken naar het winkelgebied. Maar doen zij wel onderzoek naar de ...
Anne Risselada 25 april 2018 | Infographic
Handboek Het Verbonden Winkelgebied is een publicatie van ons afgeronde onderzoek 'Collectief Online'. Een onderzoek naar de effec...
Anne Risselada 17 april 2018 | Onderzoek
In een alsmaar veranderende omgeving waarin de concurrentie moordend is en de consument zelf bepaalt bij wie hij koopt, hebben vee...
Tibert Verhagen 28 maart 2018 | Blog
In vrijwel elke binnenstad werken partijen samen aan het toekomstbestendig maken van het winkelgebied. Maar hoe tevreden zijn part...
Anne Risselada 27 maart 2018 | Infographic
Voor de FBE International Days 2018 heeft CMI onderzoeker Sjoukje Goldman een presentatie gegeven over de wisselwerking tussen ond...
Sjoukje Goldman 27 maart 2018 | Presentatie
Deze uitgave bevat de eerste resultaten van het tweejarig onderzoeksproject'Collectief Online', over hoe online marketingactivitei...
Anne Risselada 02 december 2017 | Rapportage
Hoe kunnen collectieven hun digitale marketingactiviteiten beter laten aansluiten op de wensen van consumenten? Deze presentatie g...
Daphne Hagen 03 oktober 2017 | Onderzoek
Om de concurrentie het hoofd te bieden en om verder te kunnen groeien, zullen Nederlandse webwinkels de komende jaren meer moeten ...
Sjoukje Goldman 09 juni 2017 | Blog
ChatGPT heeft in korte tijd de manier waarop we informatie zoeken, content creëren en data analyseren ingrijpend veranderd. Laten...
Jesse Weltevreden 01 Jan 1970 | Blog
Het is te verwachten dat winkelpersoneel in de nabije toekomst steeds vaker samen met sociale robots de klant gaat bedienen. Het m...
Tibert Verhagen 09 Feb 2023 | Blog
Consumenten en bedrijven dragen de aarde en de maatschappij steeds vaker een warm (& groen) hart toe. Maar hoewel consumenten ...
Sjoukje Goldman 06 Feb 2023 | Artikel
De winkelstraat als wereld: samenwerken aan een toekomstbestendig evenwicht van Amsterdamse consumptieruimten. Dit rapport geeft e...
Iris Hagemans 01 Jan 1970 | Rapportage
Wat doen webwinkels vandaag de dag op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen? In hoeverre communiceren ze over die ...
Jesse Weltevreden 01 Jan 1970 | Blog
Luister nu naar de podcastserie ECOmerce van bol.com: een zesdelige serie waar met onafhankelijke experts en wetenschappers uit de...
Jesse Weltevreden 22 Dec 2021 | podcast
Anne Gommers heeft bij het Centre for Market Insights onder begeleiding van Sjoukje Goldman en Sara Lone onderzoek gedaan naar de...
Sjoukje Goldman 07 Dec 2021 | Blog
Mede door de groei van online winkelen, staat de omzet van veel fysieke winkels al langere tijd onder druk. Het afgelopen jaar heb...
Daphne Hagen 30 Nov 2021 | Onderzoek
Binnen het onderzoeksproject Exploring Corporate Reputation from online reviews, onder leiding van Rob Loke, Assistant Professor D...
Rob Loke 01 Jan 1970 | Artikel
Jesse Weltevreden, Lector Digital Commerce van het Centre for Market Insights van de Hogeschool van Amsterdam heeft meegewerkt aan...
Jesse Weltevreden 01 Jan 1970 | Onderzoek
Jesse Weltevreden, Lector Digital Commerce van het Centre for Market Insights van de Hogeschool van Amsterdam heeft meegewerkt aan...
Jesse Weltevreden 01 Jan 1970 | Onderzoek
Nu in Europa de pandemie langzaam afneemt worden de economische gevolgen zichtbaar. Online winkelen is in veel landen toegenomen...
Sjoukje Goldman 01 Jan 1970 | Blog
"Door toenemend toerisme verandert het winkel- en horeca aanbod in de Amsterdamse binnenstad steeds meer in een monocultuur van ...
Iris Hagemans 20 Jul 2021 | Onderzoek
In vrijwel elke binnenstad werken partijen samen aan het toekomstbestendig maken van het winkelgebied. Bijvoorbeeld via de plaatse...
Anne Risselada 01 Jul 2021 | Onderzoek
Door online concurrentie en veranderend consumentengedrag dalen het aantal winkelbezoekers en de omzet bij veel MKB-winkeliers al ...
Tibert Verhagen 01 Jan 1970 | Onderzoek
Als je CO2 wilt besparen, kun je beter online bestellen dan naar een fysieke winkel gaan. Als je fysiek gaat winkelen, stoot je na...
Jesse Weltevreden 01 Jan 1970 | Blog
Consumenten hebben vandaag de dag legio mogelijkheden om producten te kopen. Vrijwel elk product kan zowel fysiek als online gekoc...
Jesse Weltevreden 01 Jan 1970 | Onderzoek
Meer dan de helft (54%) van alle nieuwe online productaankopen wordt via marktplaatsen gedaan. Dit betekent dat minder dan de helf...
Jesse Weltevreden 01 Jan 1970 | Onderzoek
Consumenten gebruiken verschillende mogelijkheden om producten te kopen: fysiek en online winkelen, ophalen en thuis laten bezorge...
Jesse Weltevreden 01 Jan 1970 | Onderzoek
Hier delen wij het laatste rapport van het International Trade Centre en de Hogeschool van Amsterdam over online marktplaatsen in ...
Jesse Weltevreden 19 Jan 2021 | Onderzoek
In dit magazine nemen Iris Hagemans en Patricia van Hemert de lezer mee in een artikel over de lokale samenwerking als aanjager vo...
Iris Hagemans 22 Nov 2020 | Artikel
Covid-19 heeft de wereld kleiner gemaakt. Online retailers met een internationale focus, flexibele ketens en wereldwijd opererende...
Sjoukje Goldman 16 Nov 2020 | Bluepaper
Tibert Verhagen, Jesse Weltevreden (als voorzitters) en Mayke Steeman (als project manager) van het Centre for Market Insights van...
Tibert Verhagen 16 Nov 2020 | Bluepaper
Onderzoekers Tibert Verhagen, Jesse Weltevreden en Anne Moes hebben onderzoek gedaan naar de bijdrage van (vier) technologieë...
Tibert Verhagen 16 Nov 2020 | Blog
Het eerste artikel van promovendus Sjoukje Goldman is gepubliceerd in het Small International Business Journal. Dit is de eerste v...
Sjoukje Goldman 12 Nov 2020 | Artikel
Het HvA Centre for Market Insights deed verkennend onderzoek naar het gebruik van service robots binnen organisaties. Een robot ka...
Tibert Verhagen 22 Sep 2020 | Artikel
Het aanschaffen van een interactief scherm voor in de winkeletalage is één ding, maar hoe haal je als retailer het meeste uit de...
Tibert Verhagen 11 Sep 2020 | Blog
Annabel Bak en Kristy Bruijn hebben bij het Centre for Market Insights in samenwerking met Alexander Lamprecht en onder begeleidin...
Sjoukje Goldman 07 Sep 2020 | Blog
MarketingTribune heeft een blogartikel over service robots in de winkel gepubliceerd dat onderzoeker Tibert Verhagen van het HvA C...
Tibert Verhagen 20 Jul 2020 | Blog
Het winkelgebied in en rond de Javastraat in Amsterdam heeft de afgelopen decennia meerdere transformaties doorgemaakt. Deze ontwi...
Iris Hagemans 10 Jul 2020 | Blog
Via living labs, expertgroepen en onderzoeksprojecten is er veel kennis beschikbaar over de mogelijkheden die innovatieve winkelte...
Tibert Verhagen 05 Jun 2020 | Bluepaper
Onderzoekers Tibert Verhagen, Anne Moes en Sewdath Ritoe delen de resultaten van een nieuw onderzoek naar de effecten van interact...
Tibert Verhagen 01 Jan 1970 | Blog
Winkeliers gebruiken steeds vaker innovatieve oplossingen om klanten te verleiden om naar hun winkel te komen. Eén van deze oplos...
Tibert Verhagen 01 Jan 1970 | Blog
In cross-border e-commerce krijgen e-retailers in toenemende mate te maken met concurrenten in de landen waarin ze actief zijn, ma...
Sjoukje Goldman 22 Apr 2020 | Blog
In opdracht van Twinkle hebben onze onderzoekers Jesse Weltevreden (lector), Esther Mooiman en Selmar Meents, vanuit het Centre fo...
Jesse Weltevreden 21 Feb 2020 | Bluepaper
Deze rapportage bevat de resultaten van het onderzoek ‘5 jaar Bedrijveninvesteringszone in Nederland’, uitgevoerd door de Hoge...
Anne Risselada 04 Dec 2019 | Rapportage
In 2009 werd de experimentenwet BIZ ingevoerd. Deze is per 1 januari 2015 omgezet in een permanente wet. De BIZ-wet bestaat nu dus...
Anne Risselada 04 Dec 2019 | Blog
Online verkopen voor retailers en merken anno 2019 Op het eerste Twinkle Marketplaces event op 29 oktober kwamen onderzoekers, ...
19 Nov 2019 | Blog
Door online concurrentie en het veranderende consumentengedrag worden retailers uitgedaagd om moeilijke tijden door te komen. Tege...
Mayke Steeman 01 Jan 1970 | Presentatie
Leerpunten van collectief Knowledge Mile Amsterdam Wanneer ondernemers in een straat of buurt besluiten samen te werken, kan dat ...
Iris Hagemans 26 Jun 2019 | Blog
Jeroen Kastermans heeft namens het Store Innovation Lab (een onderdeel van het Centre for Market Insights) het afgelopen half jaar...
Tibert Verhagen 11 Apr 2019 | Onderzoek
Het Centre for Market Insights heeft een bijdrage geleverd aan het boekje 'Succesvol Innoveren in winkel en winkelgebieden' van de...
01 Apr 2019 | Boek
Er is bij retailers een duidelijke behoefte om meer kennis op te doen over de concrete mogelijkheden die innovatieve technologieë...
Tibert Verhagen 01 Jan 1970 | Boek
Op 8 november 2018 was de tweede editie van HvA Digiteers. Een evenement waarop vierdejaars studenten Digital Marketing van de opl...
21 Jan 2019 | Blog
In november was ik aanwezig bij het HvA Urban Management congres bij Mediamatic in Amsterdam. Centraal stond o.a. de vraag wat 'co...
Daphne Hagen 16 Jan 2019 | Blog
ë Op het Savant eCommerce Amsterdam event, dat ik eerder dit jaar mocht voorzitten, hoorde ik van interessante sprekers hoe we...
Jesse Weltevreden 19 Dec 2018 | Blog
Een webwinkel starten is niet heel ingewikkeld, voor een paar tientjes per maand heb je al een professionele webshop. Maar om je b...
Jesse Weltevreden 10 Dec 2018 | Artikel
In het boek 'Technologie redt de winkel?!' wordt een selectie van het onderzoek besproken dat is uitgevoerd binnen het Store Innov...
Tibert Verhagen 27 Nov 2018 | Blog
Hoe kunnen winkelgebieden succesvol digitale marketingactiviteiten inzetten? Onze praktische toolkit digitale marketing voor winke...
Anne Risselada 21 Sep 2018 | Blog
Op donderdag 6 september 2018 presenteerde onze promovendus Sjoukje Goldman een combinatie van onderzoeksresultaten over strategie...
Sjoukje Goldman 13 Sep 2018 | Presentatie
Vandaag op het Retailagenda Zomercongres is de nieuwe publicatie: 'Samenwerken aan succesvolle winkelgebieden' gepresenteerd. Dit ...
Anne Risselada 03 Sep 2018 | Onderzoek
Onze collega Frederik Situmeang presenteerde onlangs op de Annual Meeting van de Academy of Management in Chicago, zijn onderzoek ...
Frederik Situmeang 15 Aug 2018 | Artikel
In juni 2018 was alweer de tiende editie van het Digital Elite Camp, georganiseerd door ConversionXL en Dreamgrow. Een driedaags e...
Mayke Steeman 02 Aug 2018 | Blog
Hoewel rapportages nog steeds populair zijn, heb je tegenwoordig tal van andere mogelijkheden voor datavisualisatie en het present...
Daniëlle de Boer 12 Jun 2018 | Blog
Blog geschreven door Suzanna de Koning - 12 juni 2018 The One Week Challenge Voor het project cross-border e-commerce binnen d...
Sjoukje Goldman 12 Jun 2018 | Blog
Onze promovendus Sjoukje Goldman presenteerde zondag 27 mei haar eerste werk van haar PhD-onderzoek over Cross-Border E-commerce t...
Sjoukje Goldman 07 Jun 2018 | Presentatie
Naast het gebruik van online kanalen, ondernemen collectieven ook andere marketingactiviteiten om meer bezoekers te trekken. Welke...
Mayke Steeman 01 Jan 1970 | Infographic
Sluit het marketingaanbod van de partijen die samenwerken in winkelgebieden wel aan op de doelgroep? In hoeverre verschillen de we...
Daphne Hagen 01 Jan 1970 | Infographic
Collectieven maken vaak gebruik van online kanalen voor de marketing van het winkelgebied. Maar hoe realiseer je meer interactie m...
Jesse Weltevreden 01 Jan 1970 | Infographic
Ondernemerscollectieven in winkelgebieden proberen oplossingen te vinden voor het wegblijven van consumenten in hun winkelgebied. ...
Anne Risselada 01 Jan 1970 | Onderzoek
In vrijwel alle Nederlandse binnensteden zijn lokale stakeholders gezamenlijk actief om meer consumenten te trekken en de verb...
Anne Risselada 26 Apr 2018 | Bluepaper
De Hogeschool van Amsterdam deed onderzoek naar het ecosysteem voor ondernemers van de 'Área Metropolitana do Porto', oftewel de ...
Daniëlle de Boer 26 Apr 2018 | Onderzoek
Collectieven zetten (online) marketing in om meer bezoekers te trekken naar het winkelgebied. Maar doen zij wel onderzoek naar de ...
Anne Risselada 25 Apr 2018 | Infographic
Handboek Het Verbonden Winkelgebied is een publicatie van ons afgeronde onderzoek 'Collectief Online'. Een onderzoek naar de effec...
Anne Risselada 17 Apr 2018 | Onderzoek
In een alsmaar veranderende omgeving waarin de concurrentie moordend is en de consument zelf bepaalt bij wie hij koopt, hebben vee...
Tibert Verhagen 01 Jan 1970 | Blog
In vrijwel elke binnenstad werken partijen samen aan het toekomstbestendig maken van het winkelgebied. Maar hoe tevreden zijn part...
Anne Risselada 01 Jan 1970 | Infographic
Voor de FBE International Days 2018 heeft CMI onderzoeker Sjoukje Goldman een presentatie gegeven over de wisselwerking tussen ond...
Sjoukje Goldman 01 Jan 1970 | Presentatie
Deze uitgave bevat de eerste resultaten van het tweejarig onderzoeksproject'Collectief Online', over hoe online marketingactivitei...
Anne Risselada 02 Dec 2017 | Rapportage
Hoe kunnen collectieven hun digitale marketingactiviteiten beter laten aansluiten op de wensen van consumenten? Deze presentatie g...
Daphne Hagen 01 Jan 1970 | Onderzoek
Om de concurrentie het hoofd te bieden en om verder te kunnen groeien, zullen Nederlandse webwinkels de komende jaren meer moeten ...
Sjoukje Goldman 09 Jun 2017 | Blog

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
Winkelwagen
There are no products in the cart!
0
X