Stage Digital Marketing

Posted on: juni 5th, 2018 by Centre for Market Insights No Comments

Het Centre for Market Insights biedt van februari t/m juni 2019 een meewerkstage digital marketing! Als innovatief onderzoekscentrum helpt het HvA Centre for Market Insights studenten en bedrijven om betere marketingbeslissingen te nemen door data te vertalen naar heldere inzichten. Denk aan het verzamelen, analyseren en visualiseren van (online) data voor bijv. een social media scan en concurrentieanalyse of voor het analyseren van klanteninformatie. Maar ook benchmarkonderzoek en big data analyse mogen niet ontbreken.

Functieomschrijving
In deze functie ondersteun jij de Project Manager van het Centre for Market Insights met de online marketing. Jij houdt je met name bezig met SEO, content- en social media beheer. Dit gaat om zowel interne communicatie (binnen de HvA richting studenten en docenten) als externe communicatie (richting het bedrijfsleven). Je bedenkt creatieve manieren om informatie te verzamelen en zet dit om in unieke content, zodat er een continue stroom is aan relevante informatie op de website en de social media kanalen. Denk aan het schrijven van blogs, nieuwsitems, nieuwsbrieven en direct mailings. Ondersteuning bij een event, het opzetten van interne acties of het schrijven van wervende teksten voor onderzoeksbijbanen, is ook onderdeel van je werkzaamheden.

Verder zorg jij dat de website geoptimaliseerd wordt om beter gevonden te worden in de zoekmachines, zodat er meer traffic naar de website wordt gegenereerd. Kennis en affiniteit van analytics, SEO en digital marketing is dan ook een must.

STAGEOPDRACHT
Om meer traffic van buiten de HvA naar de website te genereren, ga je aan de slag met Google Analytics. Je analyseert de data en kijkt waar kansen liggen om een hogere ranking in de zoekmachines te krijgen. Ook doe je onderzoek maar de effectiviteit van de social media kanalen, wat is de beste timing van het plaatsen van content? Zijn er wellicht andere kanalen die belangrijk zijn om te gebruiken? Hoe genereren we meer volgers op LinkedIn?

WIE WIJ ZOEKEN

– Je bent ondernemend, ambitieus en gek op online marketing
– Je volgt een opleiding in de richting van Commerciële Economie
– Je hebt ervaring met SEO en Analytics
– Je bent communicatief en sociaal vaardig
– Je bent beschikbaar vanaf februari 2019
– Je hebt een vlotte pen

WAT WIJ BIEDEN
Een uitdagende full-time stage, waarvan je minimaal 1 dag in de week thuis aan je opdracht kan werken. Je werkt op een dynamische en informele plek op de locatie HvA Wibauthuis (06A42). Je ontvangt een stagevergoeding van €350,- per maand en een inspirerende plek waar je veel kennis op kan doen over digital marketing en praktijkgericht onderzoek door de kennis en ervaring van het professionele onderzoeksteam.

INTERESSE?
Enthousiast geworden over deze stage? Stuur je motivatie en CV t.a.v. Mayke Steeman naar [email protected]!

Afstudeeronderzoek bij het Store Innovation Lab van de HvA

Posted on: januari 12th, 2018 by Centre for Market Insights No Comments

Uitdagende afstudeerstage bij het Store Innovation Lab van de HvA
Opdracht: kwalitatief en kwantitatief onderzoek retail en innovatie
Opleiding: commerciële economie, bedrijfskunde of een gerelateerde studie
Locatie: HvA Wibauthuis

Over het Store Innovation Lab van de HvA
Retailers worstelen met de vraag hoe de fysieke winkel in de toekomst aantrekkelijk kan blijven voor de consument, die in toenemende mate online winkelt. Technologische ontwikkelingen maken het mogelijk voor retailers om nieuwe winkelconcepten te ontwikkelen die de klantbeleving van hun fysieke winkel verbeteren. Echter, de tijd, kennis en investering die daarvoor nodig is, kan niet elke retailer zich vandaag de dag permitteren.

Het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam helpt retailers met innoveren. Middels onderzoek en experimenten wordt er gekeken welke nieuwe winkelconcepten en -technologieën, variërend van digitale passpiegels tot slimme kassasystemen, een positief effect hebben op de klantbeleving, het klantbezoek en de omzet van de retailer.

Omschrijving afstudeeropdracht
We zoeken een afstudeerder die, samen met ons team van onderzoekers, onderzoeksexperimenten met technologische innovaties gaat uitzetten en uitvoeren op de winkelvloer. Op deze manier wordt een nieuw winkelconcept getest en data verzameld rondom het gedrag van de consument en het innovatief vermogen van de retailer. Voor deze opdracht zoeken we een afstudeerder die zich voor een concreet project bezig gaat houden met de volgende onderzoeksactiviteiten:

  • Bijhouden van de nieuwste ontwikkelingen / innovaties binnen de retail
  • In kaart brengen van bestaande winkelconcepten
  • Fieldresearch naar consumentengedrag en technologische innovaties op de winkelvloer bij retailers
  • Analyseren van de data die wordt verzameld met het onderzoek

Gewenst profiel

  • Bezig met een commerciële opleiding
  • Ervaring met zowel kwantitatieve als kwalitatieve onderzoeksmethodes rondom consumentengedrag en marketing
  • Affiniteit heeft met praktijkgericht onderzoek
  • Interesse in technologische innovaties en retail
  • Communicatief en sociaalvaardig

Wat bieden wij
Een gevarieerde afstudeeropdracht waar je aan een concreet onderzoeksproject werkt in samenwerking met een professioneel onderzoeksteam. Zeker voor een student met de ambitie om door te stromen naar de universiteit is dit een unieke kans om veel te leren rondom onderzoek.

Interesse? Stuur je motivatie en CV naar Tibert Verhagen: [email protected]

Gezocht: Onderzoeksassistenten op oproepbasis!

Posted on: maart 7th, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Het HvA Center for Market Insights (CMI) zoekt enthousiaste CE studenten voor een pool van Onderzoeksassistenten. Wij hebben regelmatig studenten nodig die op oproepbasis onderzoekswerkzaamheden willen verrichten voor projecten van verschillende opdrachtgevers.

Over het CMI
Het CMI is een initiatief van de opleiding Commerciële Economie en het het lectoraat Online Ondernemen van de Hogeschool van Amsterdam. Het doel van het CMI is om CE studenten te helpen met al hun vragen op het gebied van marktonderzoek. Ook biedt het CMI studenten uitdagende onderzoeksprojecten en afstudeeropdrachten bij interessante bedrijven. Daarmee helpt het CMI jouw onderzoeksvaardigheden en daarmee jouw kansen op te arbeidsmarkt te vergroten.

De werkzaamheden
De werkzaamheden kunnen onder andere bestaan uit:
• Het afnemen van enquetes;
• Het doen van interviews;
• Passantentellingen en observaties;
• Website contentanalyse;
• Data entry en databewerking;
• Uitwerken van interview transcripten;
• Het uitvoeren van deskresearch.

Wat levert het op?
• Een aantrekkelijke financiële vergoeding (gemiddeld € 10 per uur);
• CV building;
• Leer de fijne kneepjes van het marktonderzoeksvak.

Wij zoeken studenten
• Met interesse in marktonderzoek;
• Commercieel en praktisch ingesteld;
• Nauwkeurig en analytisch sterk;
• Zelfstandig, proactief en communicatief stevig in je schoenen;
• Uitstekende kennis van Microsoft Office;
• Handig met analyse tools zoals SPSS en Excell;
• Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
• Flexibel inzetbaar.

Interesse?
Stuur je motivatiebrief en CV via onderstaand formulier. En wordt (vrijblijvend) lid van onze besloten FB-groep ‘CMI Onderzoekspool’ voor de meest actuele onderzoeksprojecten via deze link:  https://www.facebook.com/groups/CMIpool

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
X