Interactieve schermen hebben zich ontpopt als een effectief middel voor marketinginnovatie. Zo stellen retailers als Apple, Nike en Zara klanten met dit soort schermen in staat producten virtueel en op interactieve wijze te laten personaliseren en te ervaren, zet Coca Cola de technologie in voor interactieve billboardcampagnes, en gebruiken organisaties zoals TED interactieve schermen om presentaties nog boeiender te maken. Wil je je verdiepen in dit soort mogelijkheden en relevante succesfactoren, en onderzoek doen bij meerdere MKB-organisaties? Dan is deze afstudeeropdracht een erg mooie kans voor jou.
Wat ga je doen?
Tijdens je onderzoeksproject doe je een kwalitatieve studie naar de stand van zaken rond het gebruik van interactieve schermen in het MKB. Op basis van een marktverkenning en een literatuurstudie, interview je leveranciers van deze technologie en afnemers daarvan, en leg je verzamelde use cases voor aan eindgebruikers in een nader te bepalen sector (bijvoorbeeld retail of hospitality) om succesfactoren te achterhalen. Na een analyse van de resultaten trek je conclusies en formuleer je aanbevelingen voor de praktijk.
Gewenst profiel
- Bezig met een commerciële bacheloropleiding.
- Interesse in digitale innovatie.
- Nieuwsgierig naar de laatste kennis zoals beschreven in de wetenschappelijke literatuur.
- Ervaring met het doen van kwalitatief onderzoek.
- Communicatief en sociaal vaardig.
- Ambitieus; je wilt een uitstekende bijdrage leveren aan ons onderzoek en aan het helpen van de praktijkpartners.
Wat bieden wij
Een gevarieerde en waardevolle afstudeeropdracht waarbij je samen met bedrijven aan een concreet onderzoeksproject binnen een groter onderzoeksprogramma deelneemt. Deze opdracht biedt een unieke kans om veel te leren rondom onderzoek, zeker voor studenten met de ambitie om door te stromen naar een masteropleiding. Daarnaast kan je je netwerk enorm vergroten. Deelname aan dit onderzoek biedt bovendien de mogelijkheid om je te onderscheiden op de arbeidsmarkt door kennis van digitale innovatie.
Interesse?
Als je interesse hebt in deze onderzoeksgerichte afstudeeropdracht, stuur dan je motivatiebrief en CV naar de coördinator van de opdracht, Selmar Meents (s.meents@hva.nl). Indien je vragen hebt over de opdracht of de sollicitatieprocedure, dan kan je ook contact met hem opnemen.