Collega Sjoukje Goldman is momenteel druk bezig met haar PhD onderzoek over Cross-Border Ecommerce. In dit onderzoek is er gekeken naar de oorzaak van verschillen in succes in cross-border e-commerce tussen webwinkels in het MKB segment. De eerste resultaten presenteerde ze al op 27 mei tijdens EMAC 2018 in Glasgow. De belangrijkste uitkomst is dat succes in cross-border e-commerce sterk afhankelijk is van de mate van oriëntatie van de webwinkel op andere landen. Kennis van de lokale markt is essentieel en heeft een positieve invloed op het inzetten van communicatiemiddelen (zoals SEO en SEA). De volledige presentatie vind je hier.
Sjoukje over de eerste uitkomsten van haar PhD onderzoek:
“Digitale marketing activiteiten zijn van essentieel belang, niet alleen om online succesvol te zijn in eigen land, maar ook zeker om online succesvol te zijn in het buitenland.”
De kennis die opgedaan wordt uit het onderzoek, wordt ook teruggebracht in het onderwijs. Zo heeft Sjoukje haar onderzoek ook gepresenteerd tijdens de one-week-challenge aan studenten van Digital Marketing. Tijdens deze one-week-challenge worden de studenten ondergedompeld in de wereld van cross-border e-commerce. Ze krijgen presentaties van experts uit het werkveld en leren van de docenten wat de do’s en don’ts zijn in cross-border e-commerce. Alle verworven inzichten gebruiken ze vervolgens om met de praktijkopdracht van Under Armour Europe aan de slag te gaan. Under Armour Europe vraagt de studenten advies te geven welke lokalisatie activiteiten Under Armour Europe per land zou moeten uitvoeren om in dat land succesvol te zijn. Bekijk hier de volledige presentatie.
Meer weten over het onderzoek of heb jij tips die haar onderzoek kunnen ondersteunen? Neem dan contact op Sjoukje Goldman.