Pepijn Schoemaker

Posted on: juni 18th, 2019 by Centre for Market Insights No Comments

Pepijn Schoemaker maakte in 2008 bewust een carrière switch als docent Strategische Marketing bij de HES/HvA. Pepijn draagt de persoonscertificering ‘Register Marketeer’. Dit is een onderscheiding die verleend wordt door aantoonbaar bovengemiddelde marketing prestaties in de praktijk uitgevoerd te hebben. Zo heeft hij onder andere bijgedragen aan de introductie van Zalando en Hellofresh in de Benelux welke met een Effie Award werd onderscheiden. Verder heeft hij voor diverse auto en motorfietsmerken successen weten te bereiken in de functie van Marketing & PR Manager.

HULP BIJ SCRIPTIE
Vaak vragen docenten, examinatoren of (scriptie)begeleiders om ‘modellen te gebruiken’, maar welke marketingmodellen gebruik je dan en waarom en vooral ook hoe? Dit is waar Pepijn je uitstekend bij kan helpen. Pepijn is een ervaren scriptie begeleider en een van de zaken waar hij bekend om staat is het aanbrengen van structuur in een plan middels zijn ‘6 stappenplan’. Het aanleggen van verbanden tussen de conclusies en bevindingen van de verschillende onderdelen (een zgn. ‘rode draad’) helpt je vaak verder. Ook kan hij goed ondersteunen bij het kiezen van de ‘strategische koers’ in je scriptie of rapport.

Je kan bij Pepijn terecht met vragen over marketing modellen, onderzoeksopzet, theoretisch kader, desk/field research, strategische keuze en je implementatieplan. Daarnaast heeft hij kennis over:

 Youtube | Google Analytics | Qualtrics | SPSS

Cindy Rip

Posted on: mei 21st, 2019 by Centre for Market Insights No Comments

Cindy is een specialist op het gebied van digital marketing en heeft ruime ervaring met het begeleiden en het examineren van afstudeerders. Cindy werkt nu ruim 10 jaar bij de HvA waarvan de laatste 6 jaar in het digital marketing team bij CE. Zij geeft voornamelijk les in de minor Marketing Tomorrow en is daar ook lang coordinator van geweest. Daarvoor werkte ze als projectmanager en consultant op het gebied van internet, intranet, kennismanagement en hosting, bij verschillende bedrijven. Ze heeft na Economie en Informatiestudies, een postdoctoraal in digital marketing gedaan en is registered digital marketeer.

HULP BIJ SCRIPTIE
Cindy heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders en is daarom een goede vraagbaak voor alle vragen met betrekking tot het formuleren van een goede probleemstelling en adviesvraag, zoals je plan van aanpak of je onderzoeksopzet. Heb je vragen over bijvoorbeeld online vindbaarheid, conversie optimalisatie, inzet van social media, dataonderzoek en online marketing communicatie, dan ben je bij Cindy aan het juiste adres.

TOOLS
Cindy kan helpen bij vragen over: MOZ |  SEMrush | Woorank |  Similarweb | Coosto | Sentistrength

Kitty Berteling | Information Specialist

Posted on: maart 25th, 2019 by Centre for Market Insights No Comments

Kitty is informatiespecialist bij de Hogeschool van Amsterdam voor de opleidingen van AMSIB (Amsterdam School of International Business), faculteit FBE. Ze begeleid studenten bij hun literatuuronderzoek voor hun scriptie of bij het zoeken naar informatie voor hun opdrachten en projecten. Ook kan ze ondersteuning bieden bij Refworks (een reference manager).

Expertise: databanken – deskresearch – bronvermeldingen – literatuuronderzoek

Marjolein van Vlaanderen

Posted on: november 21st, 2018 by Centre for Market Insights No Comments

Marjolein van Vlaanderen is sinds 2002 werkzaam bij de opleiding Commerciële Economie. Ze is teamleider van de afstudeerrichting Digital Marketing, docent strategische marketing en tevens coördinator afstuderen CE. Eerder vervulde ze diverse marketingfuncties in het werkveld waaronder Brand Manager bij Spadel (Spa mineraalwaters en frisdranken).

HULP BIJ SCRIPTIE

Marjolein heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders en is daarom een goede vraagbaak voor alle vragen met betrekking tot het formuleren van een goede probleemstelling en adviesvraag alsook vragen over strategisch advies en operationele uitwerking.

PVA EN ADVIESRAPPORTAGE

Marjolein is in het bijzonder van toegevoegde waarde wanneer studenten vragen hebben tijdens de fase van het opstellen van het plan van aanpak en de fase van het schrijven van het adviesrapport.

Mayke Steeman | Coördinator Centre for Market Insights

Posted on: september 5th, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Mayke Steeman is sinds juli 2017 werkzaam als Coördinator van het HvA Centre for Market Insights en als Projectmanager bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam.

 Voor verdere informatie of vragen, kun je contact opnemen met Mayke.

Aldo Bloemhoff | Lecturer Market Research

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments
HULP BIJ ONDERZOEK
Aldo is docent marktonderzoek en heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus.

Jesse Weltevreden | Professor Digital Commerce & Director Research van de E-commerce Foundation

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Jesse Weltevreden is Research Director van de E-commerce Foundation, een internationale non-profit organisatie – geïnitieerd door de nationale e-commerce verenigingen en e-commerce bedrijven wereldwijd – die belangrijke feiten en onderzoek op het gebied van e-commerce levert.

Jesse is ook Professor Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam. Als Research Director en manager van de onderzoeksgroep Digital Commerce coördineert hij en draagt bij aan (kwantitatieve) onderzoeksprojecten van de E-commerce Foundation.

Jesse heeft veel gepubliceerd over de gevolgen van e-commerce voor het gedrag van de consument, de detailhandel, en mobiliteit, zowel nationaal als internationaal. Zijn huidge onderzoeksprojecten richten zich op crossborder e-commerce in Europa, digitale transformatie in de retail sector en zakenlijke tussenkomst bij consumer-to-consumer online interacties.

 .
HULP BIJ ONDERZOEK
Jesse is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag bij Jesse terecht: kwalitatief, kwantitatief, social media data, website data en geo data onderzoek.
 .
TOOLS
Jesse kan helpen bij vragen over: Coosto | Qualtrics | SPSS | Tableau | CMI Catchment Area Tool | CMI Crow Flies Distance | CMI Geo Location Finder | CMI Google Places Tool | CMI Language Detection Tool | CMI Road Distance Tool | CMI Text Cleaning Tool | CMI Twitter Scraper.
.
 

Tessa Welmers-Fijn van Draat | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments
Tessa Welmers-Fijn van Draat is docent bij de opleiding Commerciële Economie, ze doet inhoudelijke begeleiding, coaching en beoordeling van studenten bij het uitwerken van commerciële opdrachten, afstudeerbegeleiding en examinering. Daarnaast houdt Tessa zich bij het lectoraat Digital Commerce bezig met onderzoek naar de adoptie en gevolgen van nieuwe internettechnologieën voor de detailhandel en voor collectieven binnen winkelgebieden in het bijzonder.
 .
HULP BIJ ONDERZOEK
Tessa heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus. Zowel wat betreft kwalitatief als kwantitatief onderzoek
.
TOOLS
Tessa kan helpen bij vragen over: SPSS | MAXQDA

Tibert Verhagen | Associate Professor

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Dr. Tibert Verhagen studeerde Internationale Economie aan de Universiteit Utrecht. Hij promoveerde in 2003 aan de Vrije Universiteit Amsterdam op het onderwerp online koopgedrag waar hij vervolgens werkzaam was als Universitair Hoofddocent E-business. Zijn onderwijservaring omvat onder andere het opzetten en geven van onderwijs, het vormgeven en coördineren van Master specialisaties, en het begeleiden van afstudeerders en promovendi. Sinds april 2016 is hij werkzaam bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam waar hij onderzoek doet naar winkelinnovatie en digitale marketing.

Het onderzoek van Tibert richt zich op de invloed van nieuwe vormen van technologie op consumentengedrag. Zo deed hij eerder onderzoek naar webwinkels, online portals, elektronische marktplaatsen, virtuele werelden, virtuele customer service agents, activity trackers, en virtuele spiegels. Zijn onderzoek werd gepubliceerd in academische journals zoals Information & Management, European Journal of Information Systems, Computers in Human Behavior, New Media & Society, Journal of the Association for Information Systems, Journal of Computer-Mediated Communication, International Journal of Information Management, en Cyberpsychology, Behavior & Social Networking. Ook verscheen zijn werk in vakliteratuur zoals Holland Management Review, Tijdschrift voor Marketing, en AutomatiseringGids.

Naast onderzoek en onderwijs heeft Tibert ervaring in het bedrijfsleven. Zo was hij een van de oprichters van twee startups op het gebied van website analyse en advies en richtte hij tevens een webwinkel op.

HULP BIJ ONDERZOEK
Tibert is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag bij Tibert terecht: kwantitatief, social media data, website data, onderzoeksdesign, schrijven scriptie, statistiek, datacollectie, surveys, experimenten.
 .
TOOLS
Tibert kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | Tableau

Saskia Stoker | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Saskia Stoker has been working with the professorship Digital Commerce since August 2014.

Currently Saskia is researching ‘e-commmerce & city logistics’, a project concerning the mobility effects of online shopping both in B2C and C2C markets. The research is a collaboration between the professorships Digital Commerce and and Logistics. Saskia has also been working as a lecturer in market research and statistics since 2013 with the Commercial Economics programme – an ideal combination to convert the knowledge in online shopping developments into material for the curriculum, imparting it to new generations.

HULP BIJ ONDERZOEK
Saskia heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus. Zowel wat betreft kwalitatief als kwantitatief onderzoek.
.
TOOLS
Saskia kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | Tableau

Frederik Situmeang | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Frederik Situmeang is since August 2016 senior researcher and lecturer Online Marketing at the Hogeschool van Amsterdam (HvA). He is affiliated with the Centre for Applied Research on Economics & Management, Professorship Digital Commerce of the HvA. He is also affiliated with the Centre for Market Insights of the HvA.

His PhD research at the University of Amsterdam was about the influence of online reviews, written by ordinary consumers and by expert critics, on organizational strategy and product performance. During his PhD, he won the PREBEM award for the best research paper in Marketing.

From August 2013 until July 2016, he was a lecturer and researcher at the University of Amsterdam. There he continued on his research projects on online reviews, and expanded his research profile to also include product development project management. One of his research has won various awards and nominations at several conferences (Most Inspiring paper at EURAM, IPMA-PMI Best research paper, and INGroup Best research paper).

Through all his research, he employed quantitative research techniques with strong interests towards Big Data.

He has affiliations with the University of Amsterdam, and an international tie with Del Institute of Technology in Indonesia, to bridge an international collaboration in research and education between the two universities.

PUBLICATIONS

FBI Situmeang, MAAM Leenders, NM Wijnberg. ‘History matters: The impact of reviews and sales of earlier versions of a product on consumer and expert reviews of new editions.’ European management journal 32 (1), 73-83.

FBI Situmeang, M AAM Leenders, N M. Wijnberg. ‘The good, the bad and the variable: How evaluations of past editions influence the success of sequels.’ European Journal of Marketing 48 (7/8), 1466-1486.

FBI Situmeang, G Gemser, NM Wijnberg, MAAM Leenders. ‘Risk-taking behavior of technology firms: The role of performance feedback in the video game industry.’ Technovation.

HULP BIJ ONDERZOEK

Heb jij hulp nodig bij je onderzoeksopzet, theoretisch kader, kwalitatief onderzoek, kwantitatief onderzoek of data-analyse? Frederik is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag bij Frederik terecht: kwantitatief, social media data, website data en geo data onderzoek.

TOOLS

Frederik kan helpen bij vragen over: Coosto | Qualtrics | SPSS | Tableau | CMI Catchment Area Tool | CMI Crow Flies Distance | CMI Geo Location Finder | CMI Google Places Tool | CMI Language Detection Tool | CMI Road Distance Tool | CMI Text Cleaning Tool | CMI Twitter Scraper | SentiStrenght | TLAb.

Anne Risselada | Senior Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Dr. Anne Risselada (1984) is economisch geograaf met expertise op het gebied van detailhandel, bedrijfslocatiekeuze en stedelijke ontwikkeling. Binnen het lectoraat Digital Commerce van de HvA ligt haar onderzoekfocus bij toekomstbestendige binnenstedelijke winkelgebieden, de betekenis van collectieve online marketing strategieën voor winkelgebieden en de ruimtelijke gevolgen van online winkelen.

Anne studeerde Sociologie en Sociale Geografie aan de Universiteit van Amsterdam en promoveerde aan de Universiteit Utrecht. In het proefschrift ‘Housing the Mobile Entrepreneur’ zet zij uiteen hoe vastgoedkenmerken, buurtfactoren en privé-overwegingen van invloed zijn op het locatiegedrag van ondernemers in stedelijke woonwijken.

Na haar promotieonderzoek is ze als adviseur bij Bureau Stedelijke Planning nauw betrokken geweest bij vraagstukken rondom detailhandel en was verantwoordelijk voor het opstellen van brancherings- en detailhandelsvisies, vestigingsplaats-onderzoeken, distributieve onderbouwingen en effectenstudies.

HULP BIJ ONDERZOEK
Je kunt bij Anne terecht voor vragen over SPSS, excel, databewerking en overige vragen over het doen van kwalitatief en kwantitatief onderzoek.
 .
TOOLS
Anne kan helpen bij vragen over: SPSS | MAXQDA | R

Daphne Hagen | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments
Daphne Hagen werkt sinds februari 2014 als docent onderzoeker bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam. Ze is sinds 2011 werkzaam als docent marketing, marktonderzoek en communicatie bij de opleiding Commerciële Economie. Daarvoor heeft Daphne verschillende marketing en sales functies bekleed bij onder andere de ING en Telfort.
.
Bij het lectoraat Digital Commerce houdt Daphne zich voornamelijk bezig met onderzoek naar de adoptie en gevolgen van nieuwe internettechnologieën voor de detailhandel en voor collectieven binnen winkelgebieden in het bijzonder. Een onderwerp waarop zij ook beoogd te promoveren.
 .
Daphne maakt tevens deel uit van de expertgroep Future Mall van het landelijke onderzoeksprogramma Shopping Tomorrow.
. .
HULP BIJ ONDERZOEK
Daphne heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus. Zowel wat betreft kwalitatief als kwantitatief onderzoek
.
TOOLS
Daphne kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | MAXQDA

Sjoukje Goldman | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Sjoukje Goldman werkt sinds september 2014 als docent onderzoeker bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam. Ze is sinds september 2009 werkzaam als docent strategische marketing bij de opleiding Commerciële Economie.

Sjoukje heeft een master of science in marketing. Haar expertise betreft cross-border e-commerce en online consumentengedrag.

Sjoukje maakt tevens deel uit van de expertgroep Cross-border e-commerce van het landelijke onderzoeksprogramma Shopping Tomorrow.

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
X