Selmar Meents

Posted on: augustus 20th, 2019 by Centre for Market Insights No Comments

Selmar Meents is Associate Professor of Digital Business Transformation. Using his practical experience as a consultant and research manager, Selmar Meents has given courses and supervised internships and theses within higher education since 2002. His teaching activities have focused on subjects such as digital business innovation and management, e-business, information systems, interactive marketing, customer relationship management, and academic skills.

Building on the skills and knowledge obtained in an IT management traineeship, Selmar has held both full-time and part-time positions in business throughout his career. As a consultant and research manager he has been involved in e-business, online marketing and customer experience management projects for various clients. In addition to his consulting and applied business research activities, Selmar has devoted much of his career to conducting scientific research. The papers resulting from his research were presented at several leading international conferences, and were published in multiple high-ranking scientific journals.

Selmar received his PhD in e-commerce from the VU University Amsterdam, where he also earned his master’s degree in Business Administration.

Research assistance
Selmar can assist you in finding a suitable thesis topic, formulating a problem statement and research questions, developing a theoretical framework and doing a literature study, and conducting quantitative research (e.g., questionnaire design and quantitative data analysis).

Tools
SPSS

Leontine van Geffen

Posted on: juli 23rd, 2019 by Centre for Market Insights No Comments

Leontine is een specialist op het gebied van Digital Marketing en heeft ruime ervaring met het begeleiden, assessen en examineren van stagiairs en afstudeerders. Leontine werkt nu 8 jaar bij de HvA, en heeft de laatste zes jaar een grote bijdrage heeft geleverd aan het uitdenken en opzetten van de afstudeerrichting Digital Marketing. Daarvoor werkte ze als project- en accountmanager bij diverse online en mobile marketing bureaus. Na haar studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg heeft ze diverse praktische cursussen bij onder andere Frankwatching gevolgd om haar kennis en vaardigheden actueel te houden.

HULP BIJ SCRIPTIE
Leontine heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders en is daarom een goede vraagbaak voor alle vragen met betrekking tot het formuleren van een goede probleemstelling en adviesvraag, zoals je plan van aanpak of je onderzoeksopzet. Ook kan Leontine je goed helpen bij het verkrijgen van structuur, overzicht en samenhang in je scriptie. Verder kan Leontine je goed helpen met alle online gerelateerde vraagstukken en tooling, van online vindbaarheid, tot social media, tot conversie optimalisatie.

TOOLS
Leontine kan helpen bij vragen over: MOZ |  Google Analytics | SEMrush | Woorank |  Similarweb | Coosto

Pepijn Schoemaker

Posted on: juni 18th, 2019 by Centre for Market Insights No Comments

Pepijn Schoemaker maakte in 2008 bewust een carrière switch als docent Strategische Marketing bij de HES/HvA. Pepijn draagt de persoonscertificering ‘Register Marketeer’. Hij heeft onder andere bijgedragen aan de introductie van Zalando en Hellofresh in de Benelux welke met een Effie Award werd onderscheiden. Verder heeft hij voor diverse auto en motorfietsmerken successen weten te bereiken in de functie van Marketing & PR Manager.

HULP BIJ SCRIPTIE
Vaak vragen docenten, examinatoren of (scriptie)begeleiders om ‘modellen te gebruiken’, maar welke marketingmodellen gebruik je dan en waarom en vooral ook hoe? Dit is waar Pepijn je uitstekend bij kan helpen. Pepijn is een ervaren scriptie begeleider en een van de zaken waar hij bekend om staat is het aanbrengen van structuur in een plan middels zijn ‘6 stappenplan’. Het aanleggen van verbanden tussen de conclusies en bevindingen van de verschillende onderdelen (een zgn. ‘rode draad’) helpt je vaak verder. Ook kan hij goed ondersteunen bij het kiezen van de ‘strategische koers’ in je scriptie of rapport.

Je kan bij Pepijn terecht met vragen over marketing modellen, onderzoeksopzet, theoretisch kader, desk/field research, strategische keuze en je implementatieplan. Daarnaast heeft hij kennis over:

 Youtube | Google Analytics | Qualtrics | SPSS

Cindy Rip

Posted on: mei 21st, 2019 by Centre for Market Insights No Comments

Cindy is een specialist op het gebied van digital marketing en heeft ruime ervaring met het begeleiden en het examineren van afstudeerders. Cindy werkt nu ruim 10 jaar bij de HvA waarvan de laatste 6 jaar in het digital marketing team bij CE. Zij geeft voornamelijk les in de minor Marketing Tomorrow en is daar ook lang coordinator van geweest. Daarvoor werkte ze als projectmanager en consultant op het gebied van internet, intranet, kennismanagement en hosting, bij verschillende bedrijven. Ze heeft na Economie en Informatiestudies, een postdoctoraal in digital marketing gedaan en is registered digital marketeer.

HULP BIJ SCRIPTIE
Cindy heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders en is daarom een goede vraagbaak voor alle vragen met betrekking tot het formuleren van een goede probleemstelling en adviesvraag, zoals je plan van aanpak of je onderzoeksopzet. Heb je vragen over bijvoorbeeld online vindbaarheid, conversie optimalisatie, inzet van social media, dataonderzoek en online marketing communicatie, dan ben je bij Cindy aan het juiste adres.

TOOLS
Cindy kan helpen bij vragen over: MOZ |  SEMrush | Woorank |  Similarweb | Coosto | Sentistrength

Kitty Berteling | Information Specialist

Posted on: maart 25th, 2019 by Centre for Market Insights No Comments

Kitty is informatiespecialist bij de Hogeschool van Amsterdam voor de opleidingen van AMSIB (Amsterdam School of International Business), faculteit FBE. Ze begeleid studenten bij hun literatuuronderzoek voor hun scriptie of bij het zoeken naar informatie voor hun opdrachten en projecten. Ook kan ze ondersteuning bieden bij Refworks (een reference manager).

Expertise: databanken – deskresearch – bronvermeldingen – literatuuronderzoek

Marjolein van Vlaanderen

Posted on: november 21st, 2018 by Centre for Market Insights No Comments

Marjolein van Vlaanderen is sinds 2002 werkzaam bij de opleiding Commerciële Economie. Ze is teamleider van de afstudeerrichting Digital Marketing, docent strategische marketing en tevens coördinator afstuderen CE. Eerder vervulde ze diverse marketingfuncties in het werkveld waaronder Brand Manager bij Spadel (Spa mineraalwaters en frisdranken).

HULP BIJ SCRIPTIE

Marjolein heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders en is daarom een goede vraagbaak voor alle vragen met betrekking tot het formuleren van een goede probleemstelling en adviesvraag alsook vragen over strategisch advies en operationele uitwerking.

PVA EN ADVIESRAPPORTAGE

Marjolein is in het bijzonder van toegevoegde waarde wanneer studenten vragen hebben tijdens de fase van het opstellen van het plan van aanpak en de fase van het schrijven van het adviesrapport.

Mayke Steeman | Coördinator Centre for Market Insights

Posted on: september 5th, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Mayke Steeman is sinds juli 2017 werkzaam als Coördinator van het HvA Centre for Market Insights en als Projectmanager bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam.

 Voor verdere informatie of vragen, kun je contact opnemen met Mayke.

Frederik Situmeang | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Frederik Situmeang is since August 2016 senior researcher and lecturer Online Marketing at the Hogeschool van Amsterdam (HvA). He is affiliated with the Centre for Applied Research on Economics & Management, Professorship Digital Commerce of the HvA. He is also affiliated with the Centre for Market Insights of the HvA.

His PhD research at the University of Amsterdam was about the influence of online reviews, written by ordinary consumers and by expert critics, on organizational strategy and product performance. During his PhD, he won the PREBEM award for the best research paper in Marketing.

From August 2013 until July 2016, he was a lecturer and researcher at the University of Amsterdam. There he continued on his research projects on online reviews, and expanded his research profile to also include product development project management. One of his research has won various awards and nominations at several conferences (Most Inspiring paper at EURAM, IPMA-PMI Best research paper, and INGroup Best research paper).

Through all his research, he employed quantitative research techniques with strong interests towards Big Data.

He has affiliations with the University of Amsterdam, and an international tie with Del Institute of Technology in Indonesia, to bridge an international collaboration in research and education between the two universities.

PUBLICATIONS

FBI Situmeang, MAAM Leenders, NM Wijnberg. ‘History matters: The impact of reviews and sales of earlier versions of a product on consumer and expert reviews of new editions.’ European management journal 32 (1), 73-83.

FBI Situmeang, M AAM Leenders, N M. Wijnberg. ‘The good, the bad and the variable: How evaluations of past editions influence the success of sequels.’ European Journal of Marketing 48 (7/8), 1466-1486.

FBI Situmeang, G Gemser, NM Wijnberg, MAAM Leenders. ‘Risk-taking behavior of technology firms: The role of performance feedback in the video game industry.’ Technovation.

HULP BIJ ONDERZOEK

Heb jij hulp nodig bij je onderzoeksopzet, theoretisch kader, kwalitatief onderzoek, kwantitatief onderzoek of data-analyse? Frederik is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag bij Frederik terecht: kwantitatief, social media data, website data en geo data onderzoek.

TOOLS

Frederik kan helpen bij vragen over: Coosto | Qualtrics | SPSS | Tableau | CMI Catchment Area Tool | CMI Crow Flies Distance | CMI Geo Location Finder | CMI Google Places Tool | CMI Language Detection Tool | CMI Road Distance Tool | CMI Text Cleaning Tool | CMI Twitter Scraper | SentiStrenght | TLAb.

Loes Kors | Information Specialist

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments
Loes is Senior Informatiespecialist bij de Hogeschool van Amsterdam. Zij begeleidt studenten met name in de beginfase van hun (afstudeer)onderzoek: probleem definiëren, theoretisch kader, literatuur zoeken.

 

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
X