Rob Loke

Posted on: juli 23rd, 2019 by Centre for Market Insights No Comments

Rob Loke is lecturer data science at the Centre for Market Insights of the HvA. He holds a MSc degree in computer science as well as a PhD degree, both from Delft University of Technology. He also holds a MA degree in psychology from Leiden University.

Rob was previously stationed and employed in Spain, Portugal, Italy and The Netherlands where he was consultant, researcher, lecturer and interim in the public and private sector. He designed, prototyped/built, tested and finetuned a large number of software systems architectures in nationally and European-Union funded projects, individually, but also jointly in teams. Rob authored/coauthored about 40 scientific papers in books, journals and conference proceedings. For his PhD-work on the visualisation of sparse datasets from the seabottom he was invited four times to IEEE/OCEANS conferences in the USA—Seattle, Providence, Honolulu and Biloxi. Based on his machine learning system for diatom recognition that he engineered as interim data scientist in only three weeks, four new species were identified by taxonomy experts from Royal Botanic Garden Edinburgh.

Rob applies his knowledge/expertise to projects in the CMIHvA with regard to online data mining, big data, natural language processing and machine learning.

Data science, Python, Raspberry Pi

Leontine van Geffen

Posted on: juli 23rd, 2019 by Centre for Market Insights No Comments

Leontine is een specialist op het gebied van Digital Marketing en heeft ruime ervaring met het begeleiden, assessen en examineren van stagiairs en afstudeerders. Leontine werkt nu 8 jaar bij de HvA, en heeft de laatste zes jaar een grote bijdrage heeft geleverd aan het uitdenken en opzetten van de afstudeerrichting Digital Marketing. Daarvoor werkte ze als project- en accountmanager bij diverse online en mobile marketing bureaus. Na haar studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg heeft ze diverse praktische cursussen bij onder andere Frankwatching gevolgd om haar kennis en vaardigheden actueel te houden.

HULP BIJ SCRIPTIE
Leontine heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders en is daarom een goede vraagbaak voor alle vragen met betrekking tot het formuleren van een goede probleemstelling en adviesvraag, zoals je plan van aanpak of je onderzoeksopzet. Ook kan Leontine je goed helpen bij het verkrijgen van structuur, overzicht en samenhang in je scriptie. Verder kan Leontine je goed helpen met alle online gerelateerde vraagstukken en tooling, van online vindbaarheid, tot social media, tot conversie optimalisatie.

TOOLS
Leontine kan helpen bij vragen over: MOZ |? Google Analytics | SEMrush | Woorank |? Similarweb | Coosto

Cindy Rip

Posted on: mei 21st, 2019 by Centre for Market Insights No Comments

Cindy is een specialist op het gebied van digital marketing en heeft ruime ervaring met het begeleiden en het examineren van afstudeerders. Cindy werkt nu ruim 10 jaar bij de HvA waarvan de laatste 6 jaar in het digital marketing team bij CE. Zij geeft voornamelijk les in de minor Marketing Tomorrow en is daar ook lang coordinator van geweest. Daarvoor werkte ze als projectmanager en consultant op het gebied van internet, intranet, kennismanagement en hosting, bij verschillende bedrijven. Ze heeft na Economie en Informatiestudies, een postdoctoraal in digital marketing gedaan en is registered digital marketeer.

HULP BIJ SCRIPTIE
Cindy heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders en is daarom een goede vraagbaak voor alle vragen met betrekking tot het formuleren van een goede probleemstelling en adviesvraag, zoals je plan van aanpak of je onderzoeksopzet. Heb je vragen over bijvoorbeeld online vindbaarheid, conversie optimalisatie, inzet van social media, dataonderzoek en online marketing communicatie, dan ben je bij Cindy aan het juiste adres.

TOOLS
Cindy kan helpen bij vragen over: MOZ |? SEMrush | Woorank |? Similarweb | Coosto | Sentistrength

Mayke Steeman | Co?rdinator Centre for Market Insights

Posted on: september 5th, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Mayke Steeman is sinds juli 2017 werkzaam als Co?rdinator van het HvA Centre for Market Insights en als Projectmanager bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam.

?Voor verdere informatie of vragen, kun je contact opnemen met Mayke.

Jesse Weltevreden | Professor Digital Commerce & Director Research van de E-commerce Foundation

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Jesse Weltevreden is Research Director van de E-commerce Foundation, een internationale non-profit organisatie – ge?nitieerd door de nationale e-commerce verenigingen en e-commerce bedrijven wereldwijd – die belangrijke feiten en onderzoek op het gebied van e-commerce levert.

Jesse is ook Professor Digital Commerce?aan de Hogeschool van Amsterdam. Als Research Director en manager van de onderzoeksgroep Digital Commerce co?rdineert hij en draagt bij aan (kwantitatieve) onderzoeksprojecten van de E-commerce Foundation.

Jesse?heeft veel gepubliceerd over de gevolgen van e-commerce voor het gedrag van de consument, de detailhandel, en mobiliteit, zowel nationaal als internationaal. Zijn huidge onderzoeksprojecten richten zich op crossborder e-commerce in Europa, digitale transformatie in de retail sector en zakenlijke tussenkomst bij consumer-to-consumer online interacties.

?.
HULP BIJ ONDERZOEK
Jesse is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag?bij Jesse terecht: kwalitatief, kwantitatief, social media data, website data en geo data onderzoek.
?.
TOOLS
Jesse kan helpen bij vragen over: Coosto | Qualtrics | SPSS | Tableau | CMI Catchment Area Tool | CMI Crow Flies Distance | CMI Geo Location Finder | CMI Google Places Tool | CMI Language Detection Tool | CMI Road Distance Tool | CMI Text Cleaning Tool | CMI Twitter Scraper.
.
?

Tibert Verhagen | Associate Professor

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Dr. Tibert Verhagen studeerde Internationale Economie aan de Universiteit Utrecht. Hij promoveerde in 2003 aan de Vrije Universiteit Amsterdam op het onderwerp online koopgedrag waar hij vervolgens werkzaam was als Universitair Hoofddocent E-business. Zijn onderwijservaring omvat onder andere het opzetten en geven van onderwijs, het vormgeven en co?rdineren van Master specialisaties, en het begeleiden van afstudeerders en promovendi. Sinds april 2016 is hij werkzaam bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam waar hij onderzoek doet naar winkelinnovatie en digitale marketing.

Het onderzoek van Tibert richt zich op de invloed van nieuwe vormen van technologie op consumentengedrag. Zo deed hij eerder onderzoek naar webwinkels, online portals, elektronische marktplaatsen, virtuele werelden, virtuele customer service agents, activity trackers, en virtuele spiegels. Zijn onderzoek werd gepubliceerd in academische journals zoals Information & Management, European Journal of Information Systems, Computers in Human Behavior, New Media & Society, Journal of the Association for Information Systems, Journal of Computer-Mediated Communication, International Journal of Information Management, en Cyberpsychology, Behavior & Social Networking. Ook verscheen zijn werk in vakliteratuur zoals Holland Management Review, Tijdschrift voor Marketing, en AutomatiseringGids.

Naast onderzoek en onderwijs heeft Tibert ervaring in het bedrijfsleven. Zo was hij een van de oprichters van twee startups op het gebied van website analyse en advies en richtte hij tevens een webwinkel op.

HULP BIJ ONDERZOEK
Tibert?is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag?bij Tibert?terecht: kwantitatief, social media data, website data, onderzoeksdesign, schrijven scriptie, statistiek, datacollectie, surveys, experimenten.
?.
TOOLS
Tibert?kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | Tableau

Frederik Situmeang | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Frederik Situmeang is since August 2016 senior researcher and lecturer Online Marketing at the Hogeschool van Amsterdam (HvA). He is affiliated with the Centre for Applied Research on Economics & Management, Professorship Digital Commerce?of the HvA. He is also affiliated with the Centre for Market Insights of the HvA.

His PhD research at the University of Amsterdam was about the influence of online reviews, written by ordinary consumers and by expert critics, on organizational strategy and product performance. During his PhD, he won the PREBEM award for the best research paper in Marketing.

From August 2013 until July 2016, he was a lecturer and researcher at the University of Amsterdam. There he continued on his research projects on online reviews, and expanded his research profile to also include product development project management. One of his research has won various awards and nominations at several conferences (Most Inspiring paper at EURAM, IPMA-PMI Best research paper, and INGroup Best research paper).

Through all his research, he employed quantitative research techniques with strong interests towards Big Data.

He has affiliations with the University of Amsterdam, and an international tie with Del Institute of Technology in Indonesia, to bridge an international collaboration in research and education between the two universities.

PUBLICATIONS

FBI Situmeang, MAAM Leenders, NM Wijnberg. ‘History matters: The impact of reviews and sales of earlier versions of a product on consumer and expert reviews of new editions.’?European management journal 32 (1), 73-83.

FBI Situmeang, M AAM Leenders, N M. Wijnberg. ‘The good, the bad and the variable: How evaluations of past editions influence the success of sequels.’?European Journal of Marketing 48 (7/8), 1466-1486.

FBI Situmeang, G Gemser, NM Wijnberg, MAAM Leenders. ‘Risk-taking behavior of technology firms: The role of performance feedback in the video game industry.’?Technovation.

HULP BIJ ONDERZOEK

Heb jij hulp nodig bij je onderzoeksopzet, theoretisch kader, kwalitatief onderzoek, kwantitatief onderzoek of data-analyse? Frederik is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag bij Frederik terecht: kwantitatief, social media data, website data en geo data onderzoek.

TOOLS

Frederik kan helpen bij vragen over: Coosto | Qualtrics | SPSS | Tableau | CMI Catchment Area Tool | CMI Crow Flies Distance | CMI Geo Location Finder | CMI Google Places Tool | CMI Language Detection Tool | CMI Road Distance Tool | CMI Text Cleaning Tool | CMI Twitter Scraper | SentiStrenght | TLAb.

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
X