Jacques van Leeuwen

Posted on: november 7th, 2018 by Centre for Market Insights No Comments

Jacques van Leeuwen heeft meer dan 20 jaar ervaring in marktonderzoek en is werkzaam in het bedrijfsleven en heeft sinds 5 jaar zijn eigen marktonderzoekbureau. Die ervaring geeft Jacques het inzicht om het onderzoek naar de hoogste kwaliteitsmaatstaven uit te voeren en de juiste analyses gestalte te geven. Daarnaast begeleidt Jacques al geruime tijd afstudeerders en is verbonden als examinator aan de HvA.

HULP BIJ ONDERZOEK

Je kunt bij Jacques terecht met al jouw vragen over de methoden en technieken van onderzoek zoals bijvoorbeeld opzet van het (veld)onderzoek, vragenlijstontwerp, uitleg over analysetechnieken, praktische vragen over bepalen steekproefgrootte voor kwantitatief en kwalitatief onderzoek et cetera.

TOOLS
Jacques kan helpen bij vragen over: SPSS

Daniëlle de Boer

Posted on: februari 13th, 2018 by Centre for Market Insights No Comments

Daniëlle is junior onderzoeker bij het Centre for Market Insights. Ze houdt zich dagelijks bezig met het verzamelen, analyseren en visualiseren van onderzoeksdata. Door haar opleiding Communicatiewetenschap en Master Political Communication heeft ze veel kennis en ervaring opgedaan binnen de onderzoekswereld en werkt ze nu met veel plezier mee aan verschillende soorten onderzoeken.

HULP BIJ ONDERZOEK

Je kunt bij Daniëlle terecht voor vragen over het verzamelen van data via online tools, het analyseren van de gegevens in bijvoorbeeld SPSS en het visualiseren ervan in Tableau.

TOOLS
Daniëlle kan helpen bij vragen over: Qualtrics, Next Analytics, de CMI Twitter Scraper, SimilarWeb, Coosto, SentiStrength, Web Scraping, SPSS en Tableau.

 

Nelleke de Boer

Posted on: januari 25th, 2018 by Centre for Market Insights No Comments

Nelleke de Boer is sinds mei 2017 werkzaam als Junior Onderzoeker bij het HvA Centre for Market Insights. Hiervoor heeft ze een Research Master Communication Science en Master Business Administration aan de UvA afgerond. Daarna is ze werkzaam geweest als Junior Onderzoeker bij de NPO en VU.

HULP BIJ ONDERZOEK

Nelleke heeft onderzoekservaring en veel kennis van tools die in het CMI worden aangeboden. Daarom kan zij helpen bij jouw onderzoeksvragen met betrekking tot diverse tools.

TOOLS
Nelleke kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | Tableau | Coosto | Next Analytics | SimilarWeb | Web Scraping | MAXQDA

Marije Booij | Lecturer/Researcher

Posted on: november 8th, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Marije Booij is na haar opleiding Communicatiewetenschap aan de UvA haar carrière gestart als mediaonderzoeker voor MediaCom en vervolgens als projectmanager Branding voor Blauw Research. Daarna vervolgde zij haar carrière in het onderwijs. Voor de Hogeschool van Amsterdam, opleiding Commerciële Economie, is Marije Booij sinds 2008 met veel enthousiasme werkzaam als docent onderzoeksvaardigheden en als afstudeerbegeleider.

Tussentijds is Marije Booij ook nog werkzaam geweest als consultant voor SAMR SmartAgent MarketResponse. In die rol was Marije continu op zoek naar marktkansen voor opdrachtgevers. Dat deed zij met behulp van kwalitatief onderzoek. Marije heeft als consultant voor SAMR onder meer gewerkt voor opdrachtgevers als: EMTE, Leaseplan, Universiteit Leiden, NS, Enexis, Liander en Sportlife.

 

HULP BIJ ONDERZOEK

Marije heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus. Zowel wat betreft kwalitatief als kwantitatief onderzoek
.
TOOLS
Marije kan helpen bij vragen over: SPSS

Mayke Steeman | Coördinator Centre for Market Insights

Posted on: september 5th, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Mayke Steeman is sinds juli 2017 werkzaam als Coördinator van het HvA Centre for Market Insights en als Projectmanager bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam.

 Voor verdere informatie of vragen, kun je contact opnemen met Mayke.

Aldo Bloemhoff | Lecturer Market Research

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments
HULP BIJ ONDERZOEK
Aldo is docent marktonderzoek en heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus.

Jesse Weltevreden | Professor Digital Commerce & Director Research van de E-commerce Foundation

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Jesse Weltevreden is Research Director van de E-commerce Foundation, een internationale non-profit organisatie – geïnitieerd door de nationale e-commerce verenigingen en e-commerce bedrijven wereldwijd – die belangrijke feiten en onderzoek op het gebied van e-commerce levert.

Jesse is ook Professor Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam. Als Research Director en manager van de onderzoeksgroep Digital Commerce coördineert hij en draagt bij aan (kwantitatieve) onderzoeksprojecten van de E-commerce Foundation.

Jesse heeft veel gepubliceerd over de gevolgen van e-commerce voor het gedrag van de consument, de detailhandel, en mobiliteit, zowel nationaal als internationaal. Zijn huidge onderzoeksprojecten richten zich op crossborder e-commerce in Europa, digitale transformatie in de retail sector en zakenlijke tussenkomst bij consumer-to-consumer online interacties.

 .
HULP BIJ ONDERZOEK
Jesse is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag bij Jesse terecht: kwalitatief, kwantitatief, social media data, website data en geo data onderzoek.
 .
TOOLS
Jesse kan helpen bij vragen over: Coosto | Qualtrics | SPSS | Tableau | CMI Catchment Area Tool | CMI Crow Flies Distance | CMI Geo Location Finder | CMI Google Places Tool | CMI Language Detection Tool | CMI Road Distance Tool | CMI Text Cleaning Tool | CMI Twitter Scraper.
.
 

Tessa Welmers-Fijn van Draat | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments
Tessa Welmers-Fijn van Draat is docent bij de opleiding Commerciële Economie, ze doet inhoudelijke begeleiding, coaching en beoordeling van studenten bij het uitwerken van commerciële opdrachten, afstudeerbegeleiding en examinering. Daarnaast houdt Tessa zich bij het lectoraat Digital Commerce bezig met onderzoek naar de adoptie en gevolgen van nieuwe internettechnologieën voor de detailhandel en voor collectieven binnen winkelgebieden in het bijzonder.
 .
HULP BIJ ONDERZOEK
Tessa heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus. Zowel wat betreft kwalitatief als kwantitatief onderzoek
.
TOOLS
Tessa kan helpen bij vragen over: SPSS | MAXQDA

Saskia Stoker | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Saskia Stoker has been working with the professorship Digital Commerce since August 2014.

Currently Saskia is researching ‘e-commmerce & city logistics’, a project concerning the mobility effects of online shopping both in B2C and C2C markets. The research is a collaboration between the professorships Digital Commerce and and Logistics. Saskia has also been working as a lecturer in market research and statistics since 2013 with the Commercial Economics programme – an ideal combination to convert the knowledge in online shopping developments into material for the curriculum, imparting it to new generations.

HULP BIJ ONDERZOEK
Saskia heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus. Zowel wat betreft kwalitatief als kwantitatief onderzoek.
.
TOOLS
Saskia kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | Tableau

Anne Risselada | Senior Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Dr. Anne Risselada (1984) is economisch geograaf met expertise op het gebied van detailhandel, bedrijfslocatiekeuze en stedelijke ontwikkeling. Binnen het lectoraat Digital Commerce van de HvA ligt haar onderzoekfocus bij toekomstbestendige binnenstedelijke winkelgebieden, de betekenis van collectieve online marketing strategieën voor winkelgebieden en de ruimtelijke gevolgen van online winkelen.

Anne studeerde Sociologie en Sociale Geografie aan de Universiteit van Amsterdam en promoveerde aan de Universiteit Utrecht. In het proefschrift ‘Housing the Mobile Entrepreneur’ zet zij uiteen hoe vastgoedkenmerken, buurtfactoren en privé-overwegingen van invloed zijn op het locatiegedrag van ondernemers in stedelijke woonwijken.

Na haar promotieonderzoek is ze als adviseur bij Bureau Stedelijke Planning nauw betrokken geweest bij vraagstukken rondom detailhandel en was verantwoordelijk voor het opstellen van brancherings- en detailhandelsvisies, vestigingsplaats-onderzoeken, distributieve onderbouwingen en effectenstudies.

HULP BIJ ONDERZOEK
Je kunt bij Anne terecht voor vragen over SPSS, excel, databewerking en overige vragen over het doen van kwalitatief en kwantitatief onderzoek.
 .
TOOLS
Anne kan helpen bij vragen over: SPSS | MAXQDA | R

Daphne Hagen | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments
Daphne Hagen werkt sinds februari 2014 als docent onderzoeker bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam. Ze is sinds 2011 werkzaam als docent marketing, marktonderzoek en communicatie bij de opleiding Commerciële Economie. Daarvoor heeft Daphne verschillende marketing en sales functies bekleed bij onder andere de ING en Telfort.
.
Bij het lectoraat Digital Commerce houdt Daphne zich voornamelijk bezig met onderzoek naar de adoptie en gevolgen van nieuwe internettechnologieën voor de detailhandel en voor collectieven binnen winkelgebieden in het bijzonder. Een onderwerp waarop zij ook beoogd te promoveren.
 .
Daphne maakt tevens deel uit van de expertgroep Future Mall van het landelijke onderzoeksprogramma Shopping Tomorrow.
. .
HULP BIJ ONDERZOEK
Daphne heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus. Zowel wat betreft kwalitatief als kwantitatief onderzoek
.
TOOLS
Daphne kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | MAXQDA

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
X