Home > Voor bedrijven > Lopende onderzoeksprojecten

Lopende onderzoeksprojecten

  • Twinkle100

    Looptijd project: Juni 2021 - december 2021

    De Twinkle100 is de ranglijst van de 250 grootste online retailers in Nederland die Twinkle samen met het Centre for Market Insights van de Hogeschool van Amsterdam samenstelt. De editie van 2021 biedt net als vorig jaar plaats aan 250 online productverkopers. Vorig jaar was de #1 online retailer wed...

    Betrokken onderzoeker(s): Jesse Weltevreden, Daniël Verheij

  • Exploring corporate reputation from online reviews

    Looptijd project: jan 2020 - jan 2024

    In the new global economy, reputation is an asset for a corporation and plays a key role for customer retention and acquisition. Online reviews often prove to be a reliable, complete and objective collection of opinions regarding a corporation. Socially engaged companies benefit from review mechanisms by having higher ...

    Betrokken onderzoeker(s): Rob Loke

  • Mapping Customer Journey Towards Understanding the New Generation of Payday Borrowing Behaviour

    Looptijd project: september 2020 - mei 2021

    The High-Cost Short-Term Credit (HCSTC) credit industry, also known as the payday loans in the UK, is the second biggest lending marketing in the world after the United States. The industry had experienced a steady growth in the UK following 2008 economic recession. Lenders aggressive marketing tactics and ‘predatory...

    Betrokken onderzoeker(s): Frederik Situmeang, Ronnie Das (Northumbria University), Robert de Boer (Northumbria University)

  • Social Media Firestorm

    Looptijd project: september 2020 - juni 2021

    In this project we investigate social media firestorm phenomenon. To advance the knowledge in social media firestorm research, we build upon the heuristic-systematic information processing model as the overarching framework to develop a research model that explains users’ information processing behaviors in social me...

    Betrokken onderzoeker(s): Frederik Situmeang, Tommy Chan, Dimitra Skoumpopolous

  • What can Kickstart your Entrepreneurial Projects: An analysis to the influence of project description writing style on project success

    Looptijd project: april - juni 2021

    In this project we investigate how entrepreneurs should describe their project in online crowdfunding platform. We scrape data from Kickstarter for our analysis and used Latent Dirichlet Allocation to identify topics from the project description. We then investigate if the appearance of these topics can be related to t...

    Betrokken onderzoeker(s): Frederik Situmeang, Tibert Verhagen, Tosca Voogd

  • Online Review and Consumer Behavior

    Looptijd project: April - juni 2021

    In this project we investigate how online reviews can influence product performance in the music and video games industry. We scrape data from Metacritic, Billboard, and VGChartz for our analysis. We employed Latent Dirichlet Allocation to identify latent topics from the online reviews and investigate if these topics c...

    Betrokken onderzoeker(s): Frederik Situmeang, Daphne Hagen, Baris Orman, Koen Matas

  • Corporate Sustainability Reputation

    Looptijd project: April - juni 2021

    In this project we investigate how corporate social responsibility as expressed in online reviews, social media posts, and news articles can influence organizational market performance. For the project we scrape data from an online reviewing website and we also use social media data provided by Coosto. For market perfo...

    Betrokken onderzoeker(s): Frederik Situmeang, Jesse Weltevreden, Marcel Lakeman (masterstudent), Arta Demaj (masterstudent)

  • Service robots in de winkel: Een volgende stap naar personalisatie

    Looptijd project: september 2020 - juli 2021

    Enerzijds maken innovatieve technologieën en opmars in de retail, anderzijds is innoveren essentieel. Dit KIEM-project richt zich op de mogelijkheden om met humanoïde service robots (zoals bijvoorbeeld Pepper) klanten op persoonlijke wijze te bedienen. Samen met de winkels Modehuis Blok en Berden Mode & Wonen wil...

    Betrokken onderzoeker(s): Tibert Verhagen, Michelle Straver

  • Het Digitaliseringsoffensief

    Looptijd project: 1 januari 2021 - 31-12-2024

    Het Digitaliseringsoffensief helpt mkb-bedrijven versneld te groeien met behulp van digitalisering. Het is een initiatief van Gemeente Amsterdam, MKB-Amsterdam, De Hogeschool van Amsterdam (Centre of Expertise Applied AI - ECAAI) en Ready to Scale. Mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. ...

    Betrokken onderzoeker(s): Anne Risselada, Tessa Welmers, Nahid Harboul, Esther Mooiman

  • Klantdata voor winkelgebieden

    Looptijd project: 1 januari 2020 - 1 juli 2021

    Met onderzoek helpen we winkelgebieden in hun zoektocht naar het gebruik van klantdata om hun (potentiële) bezoekers te vinden, activeren, boeien en binden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan profielinformatie en inzicht in de ‘customer journey’ van bezoekers van het winkelgebied. Het onderzoek bestaat uit een definiti...

    Betrokken onderzoeker(s): Anne Risselada

  • Afstudeeratelier duurzame marketing/business

    Veel ondernemingen zijn al overtuigd van het grote belang van een duurzame economie. Ondernemen draait niet meer alleen om winst maken, maar ook om betekenis geven aan de onderneming, maatschappij en mensen. Of anders gezegd, ondernemen met als doel financiële continuïteit die in balans is met de triple bottom line: ...

    Betrokken onderzoeker(s): Sjoukje Goldman, Studenten Commerciële Economie, Studenten Master Digital Driven Business

  • Meer bezoekers naar mijn winkel

    Looptijd project: 2018 - 2020

    MKB-winkeliers worden geconfronteerd met een teruglopend aantal winkelbezoekers, waardoor omzetten dalen en hun voortbestaan in het gedrang komt. Door online concurrentie en veranderend consumentengedrag dalen het aantal winkelbezoekers en de omzet. MKB-winkeliers willen meer kennis opdoen over de mogelijkheden die inn...

    Betrokken onderzoeker(s): Tibert Verhagen, Anne Moes, Kirsten van Keimpema, Sewdath Ritoe

  • Promotieonderzoek Toekomstbestendig evenwicht

    Looptijd project: Maart 2018 - maart 2022

    Over winkelgebieden in Amsterdam wordt tegenstrijdig bericht. Stedelijke winkelgebieden staan onder druk door toenemende concurrentie met regionale winkelcentra en online winkels. Aan de andere kant worden sommige winkelgebieden in Amsterdam als té populair en druk beschouwd. Beide processen worden als zeer problemati...

    Betrokken onderzoeker(s): Iris Hagemans, Bas Spierings, Oedzge Atzema, Jesse Weltevreden, Anne Risselada

  • ShoppingTomorrow expertgroep: Robots in Retail 2020

    Looptijd project: 1 januari 2020 - 29 oktober 2020

    Dankzij ontwikkelingen op het gebied van artificial intelligence, machine learning, speech- en voicetechnologie, motorische en sensorische technologie, en connectiviteit zullen robots de komende jaren in de retail voor veranderingen gaan zorgen. Met hun autonome handelingsvermogen zi...

    Betrokken onderzoeker(s): Tibert Verhagen, Jesse Weltevreden, Mayke Steeman

  • Promotieonderzoek over de impact van collectieve digitale marketing activiteiten op de aantrekkelijkheid van winkelgebieden

    Looptijd project: 1 januari 2018 - 1 januari 2023

    Veel stedelijke winkelgebieden kampen met teruglopende bezoekersaantallen en dalende winkelomzetten, onder meer omdat consumenten steeds meer online winkelen. Dit digitale tijdperk biedt ondernemers, gemeente en andere stakeholders echter ook kansen om gezamenlijk de aantrekkelijkheid van het winkelgebied te vergroten ...

    Betrokken onderzoeker(s): Daphne Hagen, Bas Spierings, Oedzge Atzema, Jesse Weltevreden, Anne Risselada

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
X