Home > Voor bedrijven > Lopende onderzoeksprojecten

Lopende onderzoeksprojecten

  • Meer bezoekers naar mijn winkel

    Looptijd project: 2018 - 2020

    MKB-winkeliers worden geconfronteerd met een teruglopend aantal winkelbezoekers, waardoor omzetten dalen en hun voortbestaan in het gedrang komt. Door online concurrentie en veranderend consumentengedrag dalen het aantal winkelbezoekers en de omzet. MKB-winkeliers willen meer kennis opdoen over de mogelijkheden die inn...

    Betrokken onderzoeker(s): Tibert Verhagen, Anne Moes, Kirsten van Keimpema, Sewdath Ritoe

  • Toekomstbestendig evenwicht

    Looptijd project: Maart 2018 - maart 2022

    Over winkelgebieden in Amsterdam wordt tegenstrijdig bericht. Stedelijke winkelgebieden staan onder druk door toenemende concurrentie met regionale winkelcentra en online winkels. Aan de andere kant worden sommige winkelgebieden in Amsterdam als té populair en druk beschouwd. Beide processen worden als zeer problemati...

    Betrokken onderzoeker(s): Iris Hagemans, Bas Spierings, Oedzge Atzema, Jesse Weltevreden

  • ShoppingTomorrow expertgroep: Robots in Retail 2020

    Looptijd project: 1 januari 2020 - 29 oktober 2020

    Dankzij ontwikkelingen op het gebied van artificial intelligence, machine learning, speech- en voicetechnologie, motorische en sensorische technologie, en connectiviteit zullen robots de komende jaren in de retail voor veranderingen gaan zorgen. Met hun autonome handelingsvermogen zi...

    Betrokken onderzoeker(s): Tibert Verhagen, Jesse Weltevreden, Mayke Steeman

  • Promotieonderzoek over de impact van collectieve digitale marketing activiteiten op de aantrekkelijkheid van winkelgebieden

    Looptijd project: 1 januari 2018 - 1 januari 2023

    Veel stedelijke winkelgebieden kampen met teruglopende bezoekersaantallen en dalende winkelomzetten, onder meer omdat consumenten steeds meer online winkelen. Dit digitale tijdperk biedt ondernemers, gemeente en andere stakeholders echter ook kansen om gezamenlijk de aantrekkelijkheid van het winkelgebied te vergroten ...

    Betrokken onderzoeker(s): Daphne Hagen, Bas Spierings, Oedzge Atzema, Jesse Weltevreden

  • Promotieonderzoek: Hoe beïnvloeden verschillen tussen landen de verkoop en het winkelen in cross-border e-commerce?

    Looptijd project: 1 maart 2016 - 31 augustus 2021

    In cross-border e-commerce streven online retailers ernaar om de verkoopactiviteiten van hun webwinkel naar buitenlandse markten uit te breiden. De eerste studie van dit promotieonderzoek richt zich op de combinatie van strategisch oriëntaties en digitale marketing activiteiten die het succes bepalen van online retai...

    Betrokken onderzoeker(s): Sjoukje Goldman, Hester van Herk, Tibert Verhagen, Jesse Weltevreden

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
X