Home > Voor bedrijven > Lopende onderzoeksprojecten

Lopende onderzoeksprojecten

  • SPRONG responsible Applied AI

    Looptijd project: Januari 2022 - december 2024

    De Hogeschool van Amsterdam (HvA), Hogeschool Rotterdam (HR), Hogeschool Utrecht (HU) en de kernpartners Gemeenten Amsterdam en Rotterdam, Provincies Zuid-Holland en Utrecht, Cupola XS, Media Perspectives en CGI, hebben de ambitie om de komende acht jaar een krachtige onderzoeksgroep op te bouwen die regionaal en natio...

    Betrokken onderzoeker(s): Tibert Verhagen, Jesse Weltevreden

  • Meer robot-klantinteracties met de juiste openingsstrategie

    Looptijd project: januari 2022 - juli 2022

    Aanleiding project Steeds meer dienstverlenende organisaties overwegen de inzet van humanoïde robots voor klantontvangst. Ondanks enorme ontwikkelingen op het gebied van deze technologie, blijken veel klanten nog drempelvrees te hebben om de interactie met een robot aan te gaan. Hierdoor wordt de p...

    Betrokken onderzoeker(s): Michelle Straver, Tibert Verhagen

  • Beleef de fysieke winkel op afstand

    Looptijd project: Januari - oktober 2022

    De meeste fysieke winkels zijn in de afgelopen jaren in toenemende mate geconfronteerd met de nadelige gevolgen van veranderend klantgedrag en online concurrentie. De COVID-19 pandemie heeft deze ontwikkeling verder versterkt. De verwachting is dat consumenten ook na deze crisis in grotere mate online aankopen zullen d...

    Betrokken onderzoeker(s): Selmar Meents, Tibert Verhagen, Michiel Flooren, Jacqueline Arnoldy

  • Online verdienmodellen in de retail

    Looptijd project: Juni - Oktober 2021

    Dit is een onderzoek naar online verdienmodellen voor retailers door Platform De Nieuwe Winkelstraat (DNWS), HvA Centre for Market Insights en TNO. Met dit onderzoek verwachten wij inzicht te geven in de mogelijkheden die verschillende online verkoopkanalen retailers bieden om hun doelen te behalen EN de daarvoor benod...

    Betrokken onderzoeker(s): Daphne Hagen, Jesse Weltevreden, Anne Risselada, Nahid Harboul , Leontine van Geffen-Wenink

  • Twinkle100

    Looptijd project: Juni 2021 - december 2021

    De Twinkle100 is de ranglijst van de 250 grootste online retailers in Nederland die Twinkle samen met het Centre for Market Insights van de Hogeschool van Amsterdam samenstelt. De editie van 2021 biedt net als vorig jaar plaats aan 250 online productverkopers. Vorig jaar was de #1 online retailer wed...

    Betrokken onderzoeker(s): Jesse Weltevreden, Daniël Verheij

  • Onderzoek naar bedrijfsreputatie aan de hand van online reviews

    Looptijd project: jan 2020 - jan 2024

    Onderzoek naar de bedrijfsreputatie aan de hand van online reviews In de nieuwe wereldeconomie is reputatie een troef voor een onderneming en speelt zij een sleutelrol bij het werven en behouden van klanten. Online beoordelingen blijken vaak een betrouwbaar, compleet en objectief beeld te geven van ...

    Betrokken onderzoeker(s): Rob Loke

  • Service robots in de winkel: Een volgende stap naar personalisatie

    Looptijd project: september 2020 - juli 2021

    Enerzijds maken innovatieve technologieën en opmars in de retail, anderzijds is innoveren essentieel. Dit KIEM-project richt zich op de mogelijkheden om met humanoïde service robots (zoals bijvoorbeeld Pepper) klanten op persoonlijke wijze te bedienen. Samen met de winkels Modehuis Blok en Berden Mode & Wonen wil...

    Betrokken onderzoeker(s): Tibert Verhagen, Michelle Straver

  • Het Digitaliseringsoffensief

    Looptijd project: 1 januari 2021 - 31-12-2024

    Het Digitaliseringsoffensief helpt mkb-bedrijven versneld te groeien met behulp van digitalisering. Het is een initiatief van Gemeente Amsterdam, MKB-Amsterdam, De Hogeschool van Amsterdam (Centre of Expertise Applied AI - ECAAI) en Ready to Scale. Mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. ...

    Betrokken onderzoeker(s): Anne Risselada, Tessa Welmers, Nahid Harboul, Esther Mooiman

  • Afstudeeratelier duurzame marketing/business

    Veel ondernemingen zijn al overtuigd van het grote belang van een duurzame economie. Ondernemen draait niet meer alleen om winst maken, maar ook om betekenis geven aan de onderneming, maatschappij en mensen. Of anders gezegd, ondernemen met als doel financiële continuïteit die in balans is met de triple bottom line: ...

    Betrokken onderzoeker(s): Sjoukje Goldman, Studenten Commerciële Economie, Studenten Master Digital Driven Business

  • Promotieonderzoek Toekomstbestendig evenwicht

    Looptijd project: Maart 2018 - maart 2022

    Winkelgebieden in Amsterdam lijken de afgelopen jaren voor nieuwe uitdagingen te staan. Lange tijd vreesden stedelijke winkelgebieden een terugloop van consumenten door toenemende concurrentie met regionale winkelcentra en online winkels. De laatste jaren worden sommige winkelgebieden in Amsterdam echter als té popula...

    Betrokken onderzoeker(s): Iris Hagemans, Bas Spierings, Oedzge Atzema, Jesse Weltevreden, Anne Risselada

  • Promotieonderzoek naar de impact van collectieve digitale marketing activiteiten op de aantrekkelijkheid van winkelgebieden

    Looptijd project: 1 januari 2018 - 1 januari 2023

    Veel stedelijke winkelgebieden kampen met teruglopende bezoekersaantallen en dalende winkelomzetten, onder meer omdat consumenten steeds meer online winkelen. Dit digitale tijdperk biedt loake stakeholders van deze winkelgebieden zoals ondernemers, vastgoedeigenaren, centrummangers  en lokale overheden echter ook kans...

    Betrokken onderzoeker(s): Daphne Hagen, Bas Spierings, Oedzge Atzema, Jesse Weltevreden, Anne Risselada

  • Promotieonderzoek over de invloed van verschillen tussen landen op de verkoop en het winkelen in cross-border e-commerce?

    Looptijd project: 1 maart 2016 - 31 augustus 2021

    In cross-border e-commerce streven online retailers ernaar om de verkoopactiviteiten van hun webwinkel naar buitenlandse markten uit te breiden. De eerste studie van dit promotieonderzoek richt zich op de combinatie van strategisch oriëntaties en digitale marketing activiteiten die het succes bepalen van online retai...

    Betrokken onderzoeker(s): Sjoukje Goldman, Hester van Herk, Tibert Verhagen, Jesse Weltevreden

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
Winkelwagen
There are no products in the cart!
0
X