Daniëlle de Boer

Posted on: februari 13th, 2018 by Centre for Market Insights No Comments

Daniëlle is junior onderzoeker bij het Centre for Market Insights. Ze houdt zich dagelijks bezig met het verzamelen, analyseren en visualiseren van onderzoeksdata. Door haar opleiding Communicatiewetenschap en Master Political Communication heeft ze veel kennis en ervaring opgedaan binnen de onderzoekswereld en werkt ze nu met veel plezier mee aan verschillende soorten onderzoeken.

HULP BIJ ONDERZOEK

Je kunt bij Daniëlle terecht voor vragen over het verzamelen van data via online tools, het analyseren van de gegevens in bijvoorbeeld SPSS en het visualiseren ervan in Tableau.

TOOLS
Daniëlle kan helpen bij vragen over: Qualtrics, Next Analytics, de CMI Twitter Scraper, SimilarWeb, Coosto, SentiStrength, Web Scraping, SPSS en Tableau.

 

Nelleke de Boer

Posted on: januari 25th, 2018 by Centre for Market Insights No Comments

Nelleke de Boer is sinds mei 2017 werkzaam als Junior Onderzoeker bij het HvA Centre for Market Insights. Hiervoor heeft ze een Research Master Communication Science en Master Business Administration aan de UvA afgerond. Daarna is ze werkzaam geweest als Junior Onderzoeker bij de NPO en VU.

HULP BIJ ONDERZOEK

Nelleke heeft onderzoekservaring en veel kennis van tools die in het CMI worden aangeboden. Daarom kan zij helpen bij jouw onderzoeksvragen met betrekking tot diverse tools.

TOOLS
Nelleke kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | Tableau | Coosto | Next Analytics | SimilarWeb | Web Scraping | MAXQDA

Marije Booij | Lecturer/Researcher

Posted on: november 8th, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Marije Booij is na haar opleiding Communicatiewetenschap aan de UvA haar carrière gestart als mediaonderzoeker voor MediaCom en vervolgens als projectmanager Branding voor Blauw Research. Daarna vervolgde zij haar carrière in het onderwijs. Voor de Hogeschool van Amsterdam, opleiding Commerciële Economie, is Marije Booij sinds 2008 met veel enthousiasme werkzaam als docent onderzoeksvaardigheden en als afstudeerbegeleider.

Tussentijds is Marije Booij ook nog werkzaam geweest als consultant voor SAMR SmartAgent MarketResponse. In die rol was Marije continu op zoek naar marktkansen voor opdrachtgevers. Dat deed zij met behulp van kwalitatief onderzoek. Marije heeft als consultant voor SAMR onder meer gewerkt voor opdrachtgevers als: EMTE, Leaseplan, Universiteit Leiden, NS, Enexis, Liander en Sportlife.

 

HULP BIJ ONDERZOEK

Marije heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus. Zowel wat betreft kwalitatief als kwantitatief onderzoek
.
TOOLS
Marije kan helpen bij vragen over: SPSS

Mayke Steeman | Coördinator Centre for Market Insights

Posted on: september 5th, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Mayke Steeman is sinds juli 2017 werkzaam als Coördinator van het HvA Centre for Market Insights en als Projectmanager bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam.

 Voor verdere informatie of vragen, kun je contact opnemen met Mayke.

Aldo Bloemhoff | Lecturer Market Research

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments
HULP BIJ ONDERZOEK
Aldo is docent marktonderzoek en heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus.

Jesse Weltevreden | Professor Digital Commerce & Director Research van de E-commerce Foundation

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Jesse Weltevreden is Research Director van de E-commerce Foundation, een internationale non-profit organisatie – geïnitieerd door de nationale e-commerce verenigingen en e-commerce bedrijven wereldwijd – die belangrijke feiten en onderzoek op het gebied van e-commerce levert.

Jesse is ook Professor Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam. Als Research Director en manager van de onderzoeksgroep Digital Commerce coördineert hij en draagt bij aan (kwantitatieve) onderzoeksprojecten van de E-commerce Foundation.

Jesse heeft veel gepubliceerd over de gevolgen van e-commerce voor het gedrag van de consument, de detailhandel, en mobiliteit, zowel nationaal als internationaal. Zijn huidge onderzoeksprojecten richten zich op crossborder e-commerce in Europa, digitale transformatie in de retail sector en zakenlijke tussenkomst bij consumer-to-consumer online interacties.

 .
HULP BIJ ONDERZOEK
Jesse is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag bij Jesse terecht: kwalitatief, kwantitatief, social media data, website data en geo data onderzoek.
 .
TOOLS
Jesse kan helpen bij vragen over: Coosto | Qualtrics | SPSS | Tableau | CMI Catchment Area Tool | CMI Crow Flies Distance | CMI Geo Location Finder | CMI Google Places Tool | CMI Language Detection Tool | CMI Road Distance Tool | CMI Text Cleaning Tool | CMI Twitter Scraper.
.
 

Tessa Welmers-Fijn van Draat | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments
Tessa Welmers-Fijn van Draat is docent bij de opleiding Commerciële Economie, ze doet inhoudelijke begeleiding, coaching en beoordeling van studenten bij het uitwerken van commerciële opdrachten, afstudeerbegeleiding en examinering. Daarnaast houdt Tessa zich bij het lectoraat Digital Commerce bezig met onderzoek naar de adoptie en gevolgen van nieuwe internettechnologieën voor de detailhandel en voor collectieven binnen winkelgebieden in het bijzonder.
 .
HULP BIJ ONDERZOEK
Tessa heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus. Zowel wat betreft kwalitatief als kwantitatief onderzoek
.
TOOLS
Tessa kan helpen bij vragen over: SPSS | MAXQDA

Tibert Verhagen | Associate Professor

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Dr. Tibert Verhagen studeerde Internationale Economie aan de Universiteit Utrecht. Hij promoveerde in 2003 aan de Vrije Universiteit Amsterdam op het onderwerp online koopgedrag waar hij vervolgens werkzaam was als Universitair Hoofddocent E-business. Zijn onderwijservaring omvat onder andere het opzetten en geven van onderwijs, het vormgeven en coördineren van Master specialisaties, en het begeleiden van afstudeerders en promovendi. Sinds april 2016 is hij werkzaam bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam waar hij onderzoek doet naar winkelinnovatie en digitale marketing.

Het onderzoek van Tibert richt zich op de invloed van nieuwe vormen van technologie op consumentengedrag. Zo deed hij eerder onderzoek naar webwinkels, online portals, elektronische marktplaatsen, virtuele werelden, virtuele customer service agents, activity trackers, en virtuele spiegels. Zijn onderzoek werd gepubliceerd in academische journals zoals Information & Management, European Journal of Information Systems, Computers in Human Behavior, New Media & Society, Journal of the Association for Information Systems, Journal of Computer-Mediated Communication, International Journal of Information Management, en Cyberpsychology, Behavior & Social Networking. Ook verscheen zijn werk in vakliteratuur zoals Holland Management Review, Tijdschrift voor Marketing, en AutomatiseringGids.

Naast onderzoek en onderwijs heeft Tibert ervaring in het bedrijfsleven. Zo was hij een van de oprichters van twee startups op het gebied van website analyse en advies en richtte hij tevens een webwinkel op.

HULP BIJ ONDERZOEK
Tibert is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag bij Tibert terecht: kwantitatief, social media data, website data, onderzoeksdesign, schrijven scriptie, statistiek, datacollectie, surveys, experimenten.
 .
TOOLS
Tibert kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | Tableau

Saskia Stoker | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Saskia Stoker has been working with the professorship Digital Commerce since August 2014.

Currently Saskia is researching ‘e-commmerce & city logistics’, a project concerning the mobility effects of online shopping both in B2C and C2C markets. The research is a collaboration between the professorships Digital Commerce and and Logistics. Saskia has also been working as a lecturer in market research and statistics since 2013 with the Commercial Economics programme – an ideal combination to convert the knowledge in online shopping developments into material for the curriculum, imparting it to new generations.

HULP BIJ ONDERZOEK
Saskia heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus. Zowel wat betreft kwalitatief als kwantitatief onderzoek.
.
TOOLS
Saskia kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | Tableau

Frederik Situmeang | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments

Frederik Situmeang is since August 2016 senior researcher and lecturer Online Marketing at the Hogeschool van Amsterdam (HvA). He is affiliated with the Centre for Applied Research on Economics & Management, Professorship Digital Commerce of the HvA. He is also affiliated with the Centre for Market Insights of the HvA.

His PhD research at the University of Amsterdam was about the influence of online reviews, written by ordinary consumers and by expert critics, on organizational strategy and product performance. During his PhD, he won the PREBEM award for the best research paper in Marketing.

From August 2013 until July 2016, he was a lecturer and researcher at the University of Amsterdam. There he continued on his research projects on online reviews, and expanded his research profile to also include product development project management. One of his research has won various awards and nominations at several conferences (Most Inspiring paper at EURAM, IPMA-PMI Best research paper, and INGroup Best research paper).

Through all his research, he employed quantitative research techniques with strong interests towards Big Data.

He has affiliations with the University of Amsterdam, and an international tie with Del Institute of Technology in Indonesia, to bridge an international collaboration in research and education between the two universities.

PUBLICATIONS

FBI Situmeang, MAAM Leenders, NM Wijnberg. ‘History matters: The impact of reviews and sales of earlier versions of a product on consumer and expert reviews of new editions.’ European management journal 32 (1), 73-83.

FBI Situmeang, M AAM Leenders, N M. Wijnberg. ‘The good, the bad and the variable: How evaluations of past editions influence the success of sequels.’ European Journal of Marketing 48 (7/8), 1466-1486.

FBI Situmeang, G Gemser, NM Wijnberg, MAAM Leenders. ‘Risk-taking behavior of technology firms: The role of performance feedback in the video game industry.’ Technovation.

HULP BIJ ONDERZOEK

Heb jij hulp nodig bij je onderzoeksopzet, theoretisch kader, kwalitatief onderzoek, kwantitatief onderzoek of data-analyse? Frederik is veelzijdig inzetbaar op veel terreinen, studenten kunnen met vrijwel elke onderzoeksvraag bij Frederik terecht: kwantitatief, social media data, website data en geo data onderzoek.

TOOLS

Frederik kan helpen bij vragen over: Coosto | Qualtrics | SPSS | Tableau | CMI Catchment Area Tool | CMI Crow Flies Distance | CMI Geo Location Finder | CMI Google Places Tool | CMI Language Detection Tool | CMI Road Distance Tool | CMI Text Cleaning Tool | CMI Twitter Scraper | SentiStrenght | TLAb.

Daphne Hagen | Lecturer/Researcher

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments
Daphne Hagen werkt sinds februari 2014 als docent onderzoeker bij het lectoraat Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam. Ze is sinds 2011 werkzaam als docent marketing, marktonderzoek en communicatie bij de opleiding Commerciële Economie. Daarvoor heeft Daphne verschillende marketing en sales functies bekleed bij onder andere de ING en Telfort.
.
Bij het lectoraat Digital Commerce houdt Daphne zich voornamelijk bezig met onderzoek naar de adoptie en gevolgen van nieuwe internettechnologieën voor de detailhandel en voor collectieven binnen winkelgebieden in het bijzonder. Een onderwerp waarop zij ook beoogd te promoveren.
 .
Daphne maakt tevens deel uit van de expertgroep Future Mall van het landelijke onderzoeksprogramma Shopping Tomorrow.
. .
HULP BIJ ONDERZOEK
Daphne heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus. Zowel wat betreft kwalitatief als kwantitatief onderzoek
.
TOOLS
Daphne kan helpen bij vragen over: Qualtrics | SPSS | MAXQDA

Walter Groot Antink | Lecturer Market Research

Posted on: september 1st, 2016 by Centre for Market Insights No Comments
Walter Groot Antink is als senior marktonderzoeker verbonden aan de HvA, domein economie en management, opleiding Commerciële Economie. Eveneens werkzaam voor het onderzoeksloket en eindregisseur van de onderzoekstafels.
 .
HULP BIJ ONDERZOEK
Walter heeft ruime ervaring met het begeleiden en examineren van afstudeerders, en is daarom een goede vraagbaak voor alle onderzoeksvragen met betrekking tot de verschillende vragen die voorbij komen in de afstudeercyclus.
.
TOOLS
Walter kan helpen bij vragen over: SPSS

Cmihva.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Door verder te gaan binnen onze site, accepteer je automatisch ons cookiebeleid. Privacyverklaring

Accepteren
X