Onlangs hebben wij het tweejarig onderzoek ‘Collectief Online’ afgesloten. Een onderzoek naar de effectiviteit van collectieve marketing voor winkelgebieden. Ondernemers, gemeentes en andere stakeholders werken steeds vaker collectief samen om het winkelgebied toekomstbestendig te maken. De marketing van het winkelgebied is daarbij een belangrijk thema, waarbij online een steeds prominentere rol gaat spelen binnen de totale strategie. In de praktijk zijn maar weinig van deze collectieven echt succesvol in de digitale marketing van hun winkelgebied. Naar aanleiding hiervan is het ‘Handboek verbonden winkelgebied’ gepubliceerd.
Aanleiding handboek
Met het handboek Verbonden Winkelgebied willen we collectieven, centrummanagers, ondernemers en andere partijen helpen met het opzetten van een duurzame digitale marketingstrategie van hun winkelgebied en om deze effectief in te zetten. Dit handboek geeft praktische handvatten voor het ontwikkelen van effectieve online kanalen en digitale marketingactiviteiten en dient als aanvulling op een algemene collectieve marketingstrategie.
Na het lezen van dit handboek kunt u:
- Een effectieve en onderbouwde collectieve marketingstrategie ontwikkelen.
- Marketingkanalen en -activiteiten kiezen die meerwaarde hebben in de ogen van consumenten.
- Het collectief zo laten functioneren dat het de effectiviteit van de marketing van het winkelgebied vergroot.
- Inspiratie opdoen aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden.