Consumenten willen steeds vaker verantwoorde en duurzame keuzes maken. In een ideale wereld zou de consument snel en eenvoudig te allen tijde toegang hebben tot alle informatie over de duurzaamheid van een product. Echter, het is voor de consument een hele klus om voor alle producten die geconsumeerd worden deze informatie zelf te verzamelen. Het staat immers niet altijd duidelijk op de verpakking en het is ook via het internet soms moeilijk te achterhalen. Locatiespecifieke marketing technologieën, zoals interactieve schermen of QR-codes, kunnen in winkels worden ingezet om consumenten ondersteunen bij het maken van verantwoorde en duurzame keuzes. Welke technologie zou welke informatie moeten verschaffen over welke producten om verantwoord koopgedrag van consumenten te ondersteunen en te stimuleren? Deze vraag staat centraal in dit onderzoek.
Je gaat je bezig houden met de volgende onderzoeksactiviteiten:
- Bijhouden van ontwikkelingen en innovaties op het gebied van de inzet van technologie ten behoeve van het positief beïnvloeden van duurzaam koopgedrag van consumenten
- In kaart brengen van bestaande wetenschappelijke onderzoeken
- In kaart brengen, benaderen en enquêteren van consumenten over het inzetten van technologie ten behoeve van verwantwoord en duurzamer consumptiegedrag
GEWENST PROFIEL
- 4e jaar student commerciële economie
- Interesse in en affiniteit met duurzaam consumentengedrag
- Ervaring met kwantitatieve onderzoeksmethodes rondom marketing
- Open staan voor het verdiepen van de eigen onderzoeksvaardigheden richting wetenschappelijk onderzoek
- Communicatief en doelgericht
- Ambitieus met betrekking tot een vervolgopleiding (Master)
- 32 uur per week beschikbaar om te werken aan je afstudeeropdracht. Je kunt deze opdracht naar eigen inzicht combineren met andere werkzaamheden mits je je uren kunt maken en goed contact houd.
- Je levert een bijdrage aan een blogartikel na afloop van het onderzoek
WAT BIEDEN WIJ
- Professionele ondersteuning bij de uitvoering van je onderzoek
- Een gevarieerde afstudeeropdracht waar je aan een concreet onderzoeksproject werkt.
- Een unieke mogelijkheid om meer inzicht te krijgen in de ontwikkelingen van technologie ten behoeve van het verduurzamen van koopgedrag van consumenten
- Zeker voor een student met de ambitie om door te stromen naar de universiteit is dit een unieke kans om veel te leren rondom het doen van onderzoek.
INTERESSE?
Enthousiast geworden over één van deze afstudeeropdracht? Stuur dan je motivatie en CV naar Daphne Hagen (d.hagen@hva.nl).