Generating Tomorrow: Gaat generatieve AI de wereld van marketing veranderen?
Ben je een ambitieuze vierdejaars student Commerciële Economie die klaar staat om een diepgaand, onderzoeksgericht afstudeerproject aan te pakken? Wil je bijdragen aan de toekomst van het marketingvak in een tijdperk waarin generatieve AI een steeds grotere rol speelt? Lees dan snel verder.
Generatieve AI binnen het CMI
Het team Generatieve AI bij het CMI onderzoekt o.a. hoe generatieve AI (marketing)strategieën en -operaties transformeert. We focussen ons niet op het op korte termijn anders inrichten van ons onderwijs – bijvoorbeeld om fraude te voorkomen – maar kijken naar de langere termijn: de toekomst van het (marketing)vak.
Natuurlijk willen we onderzoeksresultaten wel gebruiken om het onderwijs in onze bachelor en masteropleiding zo goed mogelijk aan te passen aan de toekomstige praktijk. Doe jij met ons mee?
Afstudeeropdrachten
We hebben momenteel twee concrete opdrachten beschreven, maar staan ook open voor je eigen ideeën. Dus neem vooral contact op als je een mooie onderzoeksvraag hebt die je samen met ons wil gaan beantwoorden.
Opdracht 1 – Huidige en verwacht gebruik van Generatieve AI
- Onderzoek het huidige en toekomstige gebruik van GenAI in (marketing)organisaties.
- Bestudeer de toepassing van GenAI-tools binnen verschillende marketingprocessen en hun impact.
- Maak gebruik van ons uitgebreide netwerk bij o.a. NIMA, D&IN en DDMA.
Opdracht 2 – Trends en ontwikkelingen van generatieve AI tools
- Momenteel ontwikkelen we een innovatief platform dat beoogd inzicht te bieden in alle relevante generatieve AI-tools. We gebruiken daarvoor – zoveel mogelijk geautomatiseerd – data zoals: websiteverkeer, investeringen, en reviews.
- Binnen deze enorme hoeveelheid aan data kijk jij naar mogelijke andere bronnen, maar vooral naar wat je van de data kunt leren. Je onderzoek overkoepelende trends en ontwikkelingen en werk naast je eigen onderzoek mee aan publicaties over onze bevindingen.
Wat bieden wij?
Een gevarieerde afstudeeropdracht waar je de kans krijg om veel te leren. Zowel van generatieve AI als van het doen van academisch onderzoek. Je wordt begeleid door een team ervaren onderzoekers en marketers waarbij je voldoende ruimte krijgt om af te studeren.
Kortom: een springplank voor studenten met masterambities of studenten die hun. Kennis en kunde op het gebied van generatieve AI willen verdiepen.
De ideale kandidaat:
- Je zit in het laatste jaar van je opleiding Commerciële Economie.
- Je bent gepassioneerd over technologische innovatie in de marketingsector.
- Sterk analytisch vermogen, zelfstandigheid en een kritische onderzoekshouding.
- Enthousiast om nieuwe kennis en vaardigheden te ontwikkelen.
Interesse?
Grijp deze kans! Stuur je motivatiebrief en CV naar Wilco Verdoold (w.verdoold@hva.nl) en zet je eerste stappen in een actueel en relevant onderzoek.