Project Interflow
Interflow is een organisatie die cleanrooms produceert en ze heeft de ambitie om te groeien in de farmaceutische industrie. Interflow heeft echter weinig zicht op de ontwikkelingen in die markt, de wensen, behoeften en eisen die afnemers stellen aan cleanrooms. Hierdoor is de organisatie niet in staat strategische keuzes te maken, wat de aanleiding is van dit onderzoek.
Resultaat
Het onderzoek voor Interflow heeft een duidelijk advies opgeleverd m.b.t. de marketingstrategie. Interflow gaat zich met de nieuwe strategie richten op het actief meedenken en adviseren van afnemers op cleanroom-technisch en farmaceutisch niveau. Hiervoor gaat de organisatie een adviseur voor de farmacie in huis halen die kennis heeft van de farmaceutische processen. Dit i.c.m. de vele cleanroom kennis die Interflow in huis heeft gaat Interflow optimale oplossingen en adviezen bieden afgestemd op de individuele klant. Dit betekent dat de cleanrooms van Interflow optimaal zullen zijn afgestemd op de klant, o.a. op het gebied van logistiek en schoonmaakbaarheid van de cleanroom wat voor de klant resulteert in kortere productie en schoonmaaktijden. Hierdoor kan de klant in minder tijd meer produceren, wat de klant heel veel oplevert.
Tools gebruikt
Het onderzoek voor Interflow betreft een kwalitatief onderzoek met behulp van semi-gestructureerde interviews die geanalyseerd zijn met behulp van de tool MAXQDA.
Wie uitgevoerd
Het onderzoek is uitgevoerd door Thijs Krol, alumnus commerci?le economie aan de Hogeschool van Amsterdam. Thijs is afgestudeerd met een 9 voor zijn afstudeerwerk en zijn rapport wordt voorgedragen voor de scriptieprijs. Ook Interflow is zeer tevreden met het werk van Thijs. Het advies wordt overgenomen en ge?mplementeerd. Na het verwijderen van concurrentiegevoelige informatie wordt zijn rapport ingezet als best practise voor studenten die nog moeten afstuderen.