De Shopping Tomorrow bluepaper over Cross-Border E-commerce is live. Sjoukje Goldman van het Centre for Market Insights van de Hogeschool van Amsterdam was dit jaar ook weer onderdeel van de ShoppingTomorrow expertgroep Cross-border E-commerce, onder leiding van Salessupply en Fedex. Met diverse experts uit het werkveld is er het afgelopen half jaar hard gewerkt aan het ontwikkelen van een maturity scan en een P&L tool die helpt om inzichtelijk te maken waar verbeteringen mogelijk zijn om met cross-border effectiever te zijn. Meer informatie over de achtergrond van deze maturity scan en P&L tool zijn te lezen in het bluepaper van de expertgroep die afgelopen week is gepubliceerd.
AAN DE SLAG!
Waar liggen jouw kansen op het gebied van cross-border e-commerce?
De expertgroep heeft dit jaar een maturity scan ontwikkeld, die je een overzicht geeft van de volwassenheid van je bedrijf m.b.t. internationaal ondernemen via internet. “Daarnaast geeft de interactieve P&L tool inzicht in de kosten- en opbrengstenverhouding tussen enerzijds je eigen online verkoopkanaal en anderzijds marketplaces.” De maturity scan en P&L tool zijn gratis te downloaden via de website van de expertgroep: https://www.cross-border-ecommerce.nl/
De bluepaper
Veel webshops hebben er in Corona-tijd voor gekozen om zich niet alleen te richten op de Nederlandse markt maar ook op de markt in het buitenland. Maar hoe zet je als B2B-organisatie de volgende stap in digitale volwassenheid? En hoe benut je daarbij de kansen die e-commerce biedt? De expertgroep ‘Unleash the B2B e-commerce potential’ is met deze vraag aan de slag gegaan.
Take-aways uit de bluepaper
- De coronacrisis heeft geleid tot sterke groei van de online consumentenbestedingen, niet alleen in ons land, maar zeker ook daarbuiten. Er is veel internationaal groeipotentieel.
- Succes met cross-border e-commerce vergt onderzoek en een strategie; het ene land is het andere niet. Is je organisatie er klaar voor?
- De Cross-Border Maturity Scan en de P&L Tool van deze expertgroep bieden inzicht in waar de mogelijkheden liggen voor jouw bedrijf.
De bluepaper is te downloaden via de website van Shopping Tomorrow.