Sjoukje Goldman, hoofddocent Sustainable Marketing en promovendus aan de Hogeschool van Amsterdam, heeft twee grote mijlpalen bereikt. Niet alleen begon ze afgelopen maand als hoofddocent Sustainable Marketing en haar proefschrift over cross-border e-commerce is goedgekeurd. Op 22 juni 2023 mag Goldman haar proefschrift “Business performance and purchase intentions in cross-border e-commerce: Insights from retailer and consumer perspectives” verdedigen. Wil je erbij zijn, schrijf je dan hier in.
Het onderzoek van Sjoukje heeft veel kennis opgeleverd over cross-border e-commerce, wat resulteerde in verschillende publicaties en presentaties. Haar eerste artikel werd gepubliceerd in het International Small Business Journal en ze schreef verschillende blogs, waaronder een over de belangrijkste veranderingen in cross-border e-commerce sinds de coronapandemie. Ook werd over haar onderzoek een datavisualisatie ontwikkeld en heeft Goldman heeft bijgedragen aan meerdere ShoppingTomorrow bluepapers over cross-border e-commerce en heeft ze haar resultaten gepresenteerd op veel evenementen en (internationale) congressen.
Publicaties
Een overzicht van alle publicaties rondom het cross-border e-commerce onderzoek van Goldman zijn hieronder te vinden:
Blogs
– Met welke marketingstrategie heb je meer succes in cross-border e-commerce?
– Cross-border e-commerce in Scandinavia: Opportunities & Challenges
– De belangrijkste veranderingen in cross-border e-commerce sinds corona
Artikel
Strategic orientations and digital marketing tactics in cross-border e-commerce: Comparing developed and emerging markets | Goldman, S. P., van Herk, H., Verhagen, T., & Weltevreden, J. W. (2021) | International small business journal https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0266242620962658
Datavisualisatie
The State of Cross-border Ecommerce in Europe
Sjoukje focust zich in haar nieuwe functie op projecten rondom duurzame marketing. Binnen dit thema zijn er momenteel drie lopende onderzoeksprojecten binnen het Centre for Market Insights van de Hogeschool van Amsterdam:
- Kun je met technologie het koopgedrag van consumenten verduurzamen?
- Welke duurzame businessmodellen spreken Nederlanders aan?
- Onderzoek over regenerative business models