Fuel for collaboration.
Het CMI zoekt de samenwerking met allerlei partijen. Onderzoek is de verbindende factor.

Home > Voor Bedrijven

Voor wie?

Bedrijven met ambitieuze onderzoeksopdrachten.

Bedrijven die graag kennis en praktijk-ervaring willen delen.

Kennisdeling

Het CMI organiseert diverse events en seminars die ook toegankelijk zijn voor het bedrijfsleven. Zie agenda.

Een kennisbank met alles over (markt)onderzoek is voor iedereen beschikbaar. Zie kennisbank.

Tooling

In het CMI is interessante tooling beschikbaar voor o.a. enquêtes, (big) data analyse en social media onderzoek: Qualtrics, Coosto, Tableau, SPSS, MaxQDA, en meer. Zie tools.

Het HvA Centre for Market Insights is onderdeel van de opleiding commerciële economie, met circa 3500 studenten de grootste opleiding binnen de HvA. Wij leiden marketeers op en goede kennis van marktonderzoek en big data analyse is cruciaal: de reden tot de start van het CMI. Door middel van samenwerking met bedrijven blijven we vooraan bij de nieuwste ontwikkelingen, uitdagingen en vernieuwingen in de markt.


Ambitieuze marktonderzoek en big data analyse opdrachten

Binnen het CMI werken we graag samen met opdrachtgevers met echte, vernieuwende onderzoeksopdrachten die vragen om een innovatieve benadering.

Wij hebben de talenten in huis die met hun gedegen onderzoeks- en onderwijservaring in staat zijn ondersteuning te bieden en we halen jonge mensen in huis die willen leren. Energieke, ondernemende studenten die voor opdrachtgevers met ambitieuze uitdagingen onderzoekservaring op willen doen.

In het CMI dagen we uit om vraagstukken op nieuwe manieren te benaderen. De onderzoeksgeest verder aan te scherpen, door te experimenteren met innovatieve tools en gebaande paden te verlaten.

Het CMI vindt de samenwerking met allerlei partijen. Onderzoek is de verbindende factor. Het verbindt bedrijven en studenten. Onderzoekers en docenten. Vakgenoten en vakidioten. Praktijk en wetenschap. We willen samen met anderen gedeelde vraagstukken ontdekken en gezamenlijk op zoek gaan naar antwoorden.


Een indruk van het CMI

Deze video is gemaakt ter promotie van het digitale samenwerkingsplatform dat binnen het CMI wordt gebruikt om samenwerking tussen studenten, onderzoekers en bedrijven mogelijk te maken en geeft een korte impressie van het CMI.


CMI praktijkopdrachten 

Opdrachten voor het CMI kunnen variëren van ruwe dataverzameling tot compleet (advies)rapport, onder begeleiding van docent tot (senior) onderzoeker of lector.

Voorwaarden waar de opdrachten aan moeten voldoen

      • • een uitdaging op het gebied van onderzoekstools, methoden of technieken
      • • aanvullende inzichten en leermogelijkheden voor studenten
      • • een link naar één van de onderzoeksgebieden van het lectoraat
      • • draagt bij aan de band van de HvA met de stad Amsterdam

Wilt u ook een bijdrage leveren aan het CMI, door middel van kennis of een uitdagende en leerzame praktijkopdracht? Dan horen wij het graag!

Contactpersoon

Han Boels telefoon: 06 53 19 14 05 e-mail: d.h.h.boels@hva.nl